خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو شورای شهر همدان از ابقای بازنشستگان در شهرداری:

به‌ کارگیری مجدد بازنشستگان در اوج بیکاری جوانان

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۵۱

به‌کارگیری مجدد افرادی که شرایط بازنشسته دارند در سمت های اجرایی درشهرداری و سازمان‌های وابسته، ایجاد ناامیدی در کارکنان جوان و بیکاران در سطح شهر می‌شود.

حسین قراباغی با تاکید بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ با عنوان سال اقتصاد و فرهنگی با مدیریت جهادی با بیان این مطلب، افزود: شهرداری از به کارگیری مجدد افراد بازنشسته پرهیز کند چرا که مدیریت جهادی نیازمند مدیران جوان نخبه و با انگیزه است و با بکارگیری بازنشستگان در سمت‌های مختلف گردش نخبگان به فراموشی سپرده می‌شود.

به گزارش ایلنا، قراباغی اظهار کرد: استفاده از نیروهای جوان، کارآمد و متخصص در هر کاری باعثموفقیت های چشمگیر و توسعه و پیشرفت در آن حوزه می شود که می توان این نظریه را در کشور و استان به خوبی مشاهده کرد.

قراباغی ضمن انتقاد از بکارگیری مجدد افراد بازنشسته در اوج بیکاری جوانان، اظهارکرد: البته تجربه بالا و احترام به افراد با تجربه در جای خود محترم است و باید شان بازنشستگان حفظ شود اما می طلبد این نکته را یادآور شد که سن بالای مدیران ارشد شهرداری مانع از پویایی و تحرک آنان می‌شودو با به کارگیری نیروهای بازنشسته راه برای پیشرفت و افزایش تجربه جوانان که همانا مدیران آینده هستند بسته می شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر علمی و عملی، مدیران و کارکنانی که بیش از چند سال بر مسند اداره ای قرار بگیرند، دیگر خلاقیت و نوآوری برای مجموعه نخواهند داشت.

وی گفت: برای تربیت مدیران میانی شهرداری همدان تلاشی نشده است چرا که در پست های مختلف شهرداری مدیرانی هستند که چندین سال بر همان پست بوده و همواره در حاشیه قرار دارند و بجز کارهای روزمره، هیچ گونه فعالیت خاصی انجام نمی دهند که در راستای ایجاد تحول و خلاقیت می طلبد از افراد مجرب و متخصص دیگری که دارای نیروی جوانی و توانایی بیشتری باشد به جای آنها منصوب شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید از شعار زدگی بپرهیزیم، افزود: در بسیاری از همایش و جلسات از وضعیت اشتغال و بیکاری نخبگان و جوانان تحصیلکرده صحبت و انتقاد می شود اما متاسفانه این صحبت ها تنها در حرف باقی مانده و در عمل اقدامی صورت نمی پذیرد به گونه ای که شاهد حضور بازنشستگان در پست های مختلف اداری هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز