خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر همدان؛

حضور کمرنگ کارگران در عرصه سیاست، به دلیل مشکلات معیشتی

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۷۵

کارگران به دلیل فقر و مشکلات معیشتی حضور پررنگ و ثمربخشی در عرصه سیاست ندارند تا حقوق خود را به طورکامل بشناسند.

دبیراجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه در حال حاضر در صنعت و اقتصاد ما وضعیتی حاکم است که تبعات آن متوجه نیروی کارشده است، گفت: نیروی کار استان امنیت شغلی ندارند و تعطیلی واحدهای تولیدی و کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها موجب کم شدن نیرو یا اخراج کارگران شده است اما صدای اعتراض کارگران به گوش هیچکس نمی رسد.

به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی با اشاره به اینکه کارفرمایان از وضعیت اقتصادی موجود و کمبود موقعیت های شغلی و نبود اشتغال جدید به نفع خود بهره می گیرند، افزود: بیشترین درصد از نیروی کار استان با قرارداد سفید امضاء وموقت مشغول به کارند این در حالی است که کارفرمایان و مالکان کارخانه قرارداد دائم دارند.

وی اظهارداشت: اکنون کارگران استان امکان زندگی مفید را ندارند و جامعه کارگری به دلیل نبود شغل دائم وامنیت شغلی نمی‌توانند هزینه سلامت و تحصیلات خانواده تحت پوشش خود را تامین کنند به همین دلیل فرزندان کارگران قبل از پایان تحصیلاتشان وارد بازار کار می شوند.

اصلانی ادامه داد: ما طلبکار دولتیم، دولت هیچگاه دستمزدها را به اندازه نرخ تورم بالا نبرده است ودستمزدهای فعلی کارگران حداقل ۳۵ درصد با خط فقر فاصله دارد.

وی گفت: تامین مالی و رفاهی نیروی کار همیشه به نفع کارفرما خواهد بود اما فقر فرهنگی کارفرمایان سبب اجحاف در حق کارگران شده است و کارفرمایان دستمزد واقعی را به کارگران نمی دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت بخش خصوصی را حمایت کند کارفرمایان هم نیازهای نیروی کار را تامین می کنندو این امر باعثرضایت کارگران و در نتیجه بالا رفتن کیفیت کار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز