خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:

همه مردم با هر سرمایه‌ای در ساخت بیمارستان تخصصی سرطان مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۵۱

همه مردم با هر سرمایه خرد و کلان می‌توانند در ساخت بیمارستان تخصصی سرطان مشارکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین طه محمدی در آیین کلنگ زنی ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در محل موقوفه روحانی‌نژاد که از محل فروش اوراق وقف تاسیس خواهد شد، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند وقف تنها برای افراد ثروتمند و متمکن است در حالی که در تاریخ صدر اسلام هر کدام از صحابه پیامبر(ص) با هر میزان تمکن مالی یک وقف انجام می‌دادند.

به گزارش ایلنا از همدان، وی با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی سرطان روحانی‌نژاد تصمیم گرفته شد از ظرفیت وقف جمعی استفاده کنیم، افزود: سال گذشته پیشنهاد عرضه این اوراق به مجلس ارائه شد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم تصویب کردند و با تأئید شورای نگهبان، کار عرضه اوراق آغاز شد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بخش نخست این اوراق منتشر و عرضه شده و به زودی عرضه بخش دوم این اوراق از سوی بانک عامل آغاز خواهد شد، تصریح کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری، تصمیم گرفته شد با توجه به اهمیت این موضوع و اولویت آن، اولین مرحله عرضه اوراق وقف با نیت سلامت عرضه شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه علاقه مندان برای خرید هر یک از اوراق وقف بیمارستان که صد هزار تومان قیمت دارد نیز می‌توانند با یکدیگر مشارکت داشته باشند گفت: دو تا سه نفر نیز می‌توانند با خرید یک ورق از اوراق وقف در ساخت بیمارستان خیریه تخصصی سرطان سهیم شوند.

وی دلیل ساخت بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی را نیاز کشور به چنین بیمارستانی عنوان کرد و افزود: با بررسی‌هایی که با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشتیم به این نتیجه رسیدیم احداثبیمارستان که مربوط به بیماران سرطانی است از اولویت برنامه‌ها باید باشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه این بیمارستان ممکن است در ‌‌نهایت دارای چندین هزار نفر واقف باشد، با بیان اینکه ساخت موقوفات کوچک دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست گفت: این راهکار یعنی مشارکت جمعی در ساخت موقوفات بزرگ می‌تواند بخشی از نیاز جامعه را رفع کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این بیمارستان و امکانات آن وقف خواهد شد، تصریح کرد: خدمات رسانی این بیمارستان برای همه خواهد بود.

وی درباره دلیل اصلی انتخاب مکان ساخت این بیمارستان در شهر ری گفت: نیازمندی مردم این منطقه، دسترسی‌های منطقه، همجواری با استان‌های دیگر و همچنین نزدیک بودن به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از دلایل احداثاین بیمارستان موقوفه در این منطقه است.

حجت الاسلام محمدی در پایان با بیان اینکه موقوفه روحانی‌نژاد برای درمان و سلامت وقف شده است، گفت: همه مردم می‌توانند با هر سطح مالی در این امر خیر مشارکت کنند و همانطور که در انقلاب و دوران دفاع مقدس پیشتاز وقف جان و ایثارگری بودند، در این امر خیر نیز پیشتاز باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز