خبرگزاری کار ایران

شهردار همدان عنوان کرد؛

خرید ۱۲ میلیارد تومان انواع ماشین آلات در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۶۱

در طی شش ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای خرید انواع ماشین آلات و دستگاه ها، اتوبوس ها و بازسازی تعدادی اتوبوس هزینه شده است.

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان، شهردار همدان، معاونان و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری همدان با حضور در سازمان خدمات موتوری شهرداری از ماشین‌آلات و دستگاه‌های جدید خریداری شده برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان رونمایی کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، شهردار همدان در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از زمان مدیریت حسین سیبی در سازمان خدمات موتوری شاهد تحولات خوبی در این حوزه هستیم که نوسازی ماشین‌آلات و ساماندهی سکوی انتقال زباله‌ها از جمله این تحولات محسوب می‌شود.

سید مصطفی رسولی با اشاره به ایجاد فضای سبز مناسب در محوطه سازمان خدمات موتوری، افزود: در سازمان خدمات موتوری فضای سبز خوبی ایجاد شده که ظرف چند سال آینده این مکان را به پارکی تبدیل می‌کند و همچنین برای زیرسازی و آسفالت محیط داخلی اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی در ادامه به ماشین‌آلات خریداری شده اشاره کرد و گفت: چندین دستگاه نمک‌پاش خریداری شده که در اراک در حال تجهیز و جمع‌آوری است تا به همدان منتقل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهردار همدان اضافه کرد: برای خرید دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی چون دستگاه خط‌کشی دو جزئی گرم ۱۲ میلیارد تومان ظرف شش ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته برای خرید ماشین‌آلات حمل و برف‌روبی و نمک‌پاش بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رسولی خاطرنشان کرد: با خرید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی می‌شود و در واقع هزینه‌ها دوباره به شهرداری برمی‌گردد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان نیز با بیان توفیقات این سازمان در طول سال‌های گذشته ابراز داشت: در حال حاضر سازمان خدمات موتوری دارای ۱۵۰ دستگاه انواع خودرو است که ۱۰۰ درصد ناوگان فعال بوده و هیچ خودرویی غیرفعال نیست.

حسین سیبی افزود: نوسازی در سازمان خدمات موتوری به خوبی انجام شده و میانگین عمر ماشین‌آلات از ۱۵ سال به چهار سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سازمان خدمات موتوری در سال ۹۳ اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۷۰ تا ۸۰ درصد از بودجه مصوب سازمان محقق شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان ادامه داد: برای تملک، محوطه‌سازی و احداثساختمان اداری سایت خدمات موتوری بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که ساختمان اداری نیز تا پایان نیمه اول سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ۱۹۰ درصدی پیمانکاران برای اجاره و کرایه ماشین‌آلات در سال جاری بیان کرد: برای جبران این مشکل در شش ماهه نخست سال جاری اقدام به خرید ۱۰ دستگاه شاسی بنز، پنج کشنده تریلی، کشنده‌های سیمی و… شد تا دیگر نیازی به پیمانکار نباشد و خود سازمان ۱۰۰ درصد کارها را انجام می‌دهد.

سیبی اضافه کرد: در بخش مکانیزه کردن حمل زباله‌ها ۱۰ درصد ماشین‌ها کم است که امیدواریم با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری این مشکل را حل کرده و ۱۰۰ درصد حمل زباله‌ها به صورت مکانیزه انجام شود.

وی از اختصاص پنج میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تا پایان آبان ماه نیز چهار دستگاه ماشین‌آلات اساسی خریداری شده به همدان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری همدان افزود: یک دستگاه ماشین کانال رکینگ خارجی و شاسی آن تحویل می‌شود که لایروبی نهرهای سطح شهر توسط این دستگاه انجام می‌شود.

وی در ادامه از خرید یک دستگاه ماشین باکس شور با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: با خرید ماشین‌آلات برف‌روبی، توان برف‌روبی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و دیگر نیازی به ماشین‌آلات برف‌روب بخش خصوصی نیست.

سیبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پنج دستگاه کشنده ماز نیز با اعتباری افزون بر ۲۴ میلیارد ریال و دو دستگاه سیمی تریلر با دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در مجموع، ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۰ دستگاه شاسی بنز با اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد ریال، ۱۰ دستگاه اتاق فلزی با دو میلیارد ریال و ۱۰ دستگاه تیغه برف‌روبی با دو میلیارد ریال در مجموع ۲۶ میلیارد ریال هزینه خریداری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز