خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا همدان:

بیش از ۹۹درصد از جمعیت شهری همدان تحت پوشش انشعابات آب است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۳۶

یک میلیون و ۷۳ هزار نفر معادل ۹۹.۶ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش انشعابات آب و ۶۴ درصد تحت پوشش انشعابات فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان همدان در همایش مدیران کنترل کیفی آب شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشوربا اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار انشعاب فاضلاب در استان همدان واگذار شده است، بیان کرد: در تمامی شهرستان های استان به غیر از شهرستان فامنین تاسیسات تصفیه فاضلاب ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ سید هادی حسینی بیدار عنوان کرد: آب شهر همدان از طریق ۲۵۲حلقه چاه، سه رشته قنات، چهار رشته چشمه و دو سد اکباتان و آبشینه تامین می شود.

حسینی بیدار تصریح کرد: دو هزار و ۵۲۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۴۲۰کیلومتر خطوط انتقال آب در استان همدان وجود دارد که بخشی از این شبکه اصلاح شده و نیاز اصلاح دارد.

مدیرعامل آبفا استان همدان بیان کرد: با توجه به چالش های موجود در بخش تامین و توزیع آب و افت منابع زیرزمینی باید حساسیت هایی در زمینه کنترل کیفیت آب ایجاد کند.

وی بر برخورد با مشترکین پرمصرف آب در استان همدان تاکید کرد و گفت: همدان از نظر آزمایشگاهی در حوزه غرب کشور سرآمد بوده و در حال حاضر سه آزمایشگاه در استان همدان فعالیت می کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم استفاده از ظرفیت نهادهای اجتماعی در حفاظت از آب را امری ضروری دانست و گفت: در این زمینه با تشکیل شورای عالی آب، برنامه های جامعی برای مدیریت در بهره برداری از آب، توزیع عادلانه و حفاظت از آن مد نظر است.

محمودرضا عراقی گفت: آب به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه نیاز به مدیریت افراد توانمند و خبره دارد که شرکت آبفا در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

وی از آب به عنوان کالایی اقتصادی، اجتماعی و گاهی امنیتی یاد کرد و افزود: مدیریت محلی در آب و حفاظت آن بسیار مهم است زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه به نتایج قابل قبول برسد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز دراین مراسم با اشاره به کابوس تداوم بحران آب و خشکسالی اظهار کرد: کاهش میزان بارش ها به ۷۵ درصد بارش های نرمال نشان از تغییر اقلیم در کشور دارد.

حمیدرضا تشیعی با اشاره به اینکه با نابودی منابع آب در بخش آب های زیر زمینی رو به رو هستیم، افزود: متاسفانه جای نگرانی دارد که ۷۸ درصد دشت های کشور در آستانه مرگ قرار دارند.

تشیعی کشاورزی ناپایدار را یکی از مشکلات موجود در زمینه بحران آب دانست و گفت: ۸۸ میلیارد مترمکعب آب سالانه با بهره وری و راندمان پایین در حد ۳۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود که ۹۰ درصد مصرف آب در کشور را تشکیل می دهد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: تداوم شرایط موجود در مصرف آب که نتیجه بی تفاوتی نسبت به توسعه پایدار محسوب می‌شود در آینده نه چندان دور سبب می‌شود تا وضعیت کشور از حالت هشدار به سمت بحران فراگیر حرکت کند.

وی با تاکید بر وظیفه خطیر و مهم مدیران کنترل کیفی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: تشدید بحران کیفی در بخش بهداشت آب در صورت تشدید بحران کمی آب اجتناب ناپذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز