خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان:

اجرای۶۷۲ برنامه در هفته ملی کودک در همدان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۴۸

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همدان گفت: امسال در کشور ما به منظور اهمیت بخشیدن به کودکان، روز جهانی کودک، تبدیل به هفته کودک شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدرضا جوادی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان برگزار شد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به عنوان متولی برگزاری مراسم‌های این هفته است و به عنوان برگزار کننده برنامه‌های این هفته رسالت بزرگی را در راستای فعالیت‌ کودکان و نوجوانان دارد.

وی تقارن هفته ملی کودک با دهه کرامت را نشان از معنویت و پاکی کودکان دانست و عنوان کرد: هر ساله ۱۶ مهر روز جهانی کودک است که با توجه با اهمیت آن برنامه‌های این هفته از ۱۵ تا ۲۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان همدان این برنامه‌ها از ۱۳ تا ۲۳ مهرماه برگزار می‌شود.

وی همچنین به شعار هفته کودک اشاره کرد و گفت: امسال در کشور ما این هفته با شعار بادبادک امید، شادی، دانش و آرامش، نام گذاری شده است و ملاک برگزاری برنامه‌های این مناسبت قرار گرفته است.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هدف از برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک، جلب افکار عمومی به ویژه خانواده‌ها به نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان، برخورد با آن‌‌ها و برآورد کردن آن‌هاست.

وی معرفی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به خانواده‌ها و کودکان، ارتقا سطح دانش فعالان کودک، تقوریت حس امید به آینده و کمک به شکل گیری این حس، بهره‌گیری و استفاده از خردجمعی در این زمینه، اجرای برنامه‌های مفرح، برگزاری کارگاه‌های علمی، ادبی و هنری مختلف از دیگر اهداف برگزاری مراسم هفته ملی کودک برشمرد.

جوادی گفت: با توجه به سیاست‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در هفته ملی کودک ۹۰ عنوان برنامه در مراکز ثابت، سیار و پستی برگزار می‌شود و بیش از ۶۷۲ برنامه در استان برگزار می‌شود.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان جشنواره قصه‌گویی را یکی از برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد که ۸۰ قصه‌گو در مرحله استانی مورد داوری قرار گرفتند و ۲۳ مهر ماه همزمان با اختتامیه قصه‌های برگزیده خوانده می‌شود.

وی با بیان اینکه عضویت رایگان و تمدید عضو در کانون از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است تصریح کرد: در برخی از مراکز مدیریت برنامه‌ها به کودکان در راستای تربیت کودکان واگذار شده است.

جوادی مبنای کار کانون را تربیتی دانست و عنوان کرد: انتقال مبانی و مفاهیم به کودکان را که عامل که باعثتغییر بینش در آن‌ها می‌سود را از اهداف کانون برشمرد و به صورت غیر مستقیم باید به کودکان آموزش داد از جمله شناخت هویت کودک است.

وی زادگاه جشنواره کودک را همدان دانست و اظهار کرد: همدان چند سال به عنوان قطب فعالیت پرورش کودک و نوجوانان قرار گرفته است که زیرساخت‌های آن به طور جدی باید پیگیری شود.

جوادی شاخص کیفی کانون در همدان را خوب برشمرد و اظهار کرد: شاخص کیفی کانون در همدان ۳۶ هزار عضو در ۳۶ مرکز مشغول به فعالیت هستند که نیازمند فضاسازی بیشتری در این زمینه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز