خبرگزاری کار ایران

استفاده از جلوه‌های بصری در تئاتر، مخاطب را جذب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۲۳

استفاده از فناوری جلوه‌های بصری و دراماتوژی در کنار محتوای نمایش و بهره‌گیری از قوای دیداری و شنیداری، مخاطب کودک و نوجوان را به خود جذب کرده و کودک را به تئاتر علاقمند می‌کند.

کارگردان نمایش «پروانه‌ها» عنوان کرد: نتیجه سال‌ها تجربه و کار در زمینه تئا‌تر نشان می‌دهد که استفاده از فناوری جلوه‌های بصری و دراماتوژی در کنار محتوای نمایش و بهره‌گیری از قوای دیداری و شنیداری، مخاطب کودک و نوجوان را به خود جذب کرده و کودک را به تئا‌تر علاقمند می‌کند.

به گزارش ایلنا از همدان، فرانسسکو گاندی گفت: گروه تئاتری ایتالیایی شهر پارما در نزدیکی فلورانس سکنی دارد و حدود ده سال است که در رابطه با تئا‌تر و دراماتوژی بخصوص در زمینه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با تحقیقاتی در زمینه تئا‌تر به این نتیجه رسیدیم که از طریق فناوری و جلوه‌های بصری، فعالیت بهتری در این زمینه خواهیم داشت و بنابراین پس از سال‌ها تجربه سعی کردیم از حضور کودکان و مشارکت آن‌ها در نمایش بهره بگیریم.

کارگردان نمایش «پروانه‌ها» گفت: ما به دنبال کاری بودیم که با کمک فانتزی حقایق را به تصویر کشیده و کودکان و نوجوانان را به تئا‌تر علاقمند و جذب نماید، به همین دلیل از از فناوری جلوه‌های بصری استفاده کردیم که تنها یکی از موارد حایز اهمیت است و در کنار متن و محتوای نمایش که مساله بسیار مهی است، قرار دارد.

فرانسسکو گاندی با اشاره به استفاده از طراحان حرفه‌ای و مهندسین با تجربه در این کار، افزود: در حال حاضر گروه ۱۵ نفری در زمینه فناوری و جلوه‌های بصری ما را یاری می‌کنند و از سال ۲۰۰۳ از این ایده جدید بهره گرفتیم و این نمایش نخستین و یا آخرین کار ما به این سبک نبوده و می‌توان گفت که در فاز میانی هستیم و ایده‌های دیگری نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه زبان و گفتار تنها ابزار بیان نیست، عنوان کرد: انتخاب این نوع از نمایش دیداری و شنیداری و استفاده بسیار کم از زبان و در عوض استفاده بیشتر از جلوه‌های بصری، فانتزی و موسیقی باعثشد که کار ما در جهان بیشتر شناخته شود.

کارگردان نمایش «پروانه‌ها» ادامه داد: این نمایش در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایالت متحده آمریکا، ژاپن، کره، بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی و در بسیاری از شهرهای استرالیا و نیز دوبار در ایران اجرا شده است.

فرانسسکو گاندی دلیل استفاده از رنگ سفید را در صحنه و لباس بازیگران را اینگونه بیان کرد: از آنجاییکه از فناوری و ابزار‌های بصری در نمایش «پروانه‌ها» استفاده شده است، برای نشان دادن رنگ‌ها باید از زمینه و رنگ خنثی استفاده شود تا تغییر رنگ‌های صحنه‌ها به خوبی نشان داده شود.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به ایران آمده گفت: بسیار مایلم که سفر به ایران را بار‌ها تجربه کنم تا علاوه بر آشنایی و دیدن تئاترهای ایران با مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و تاریخی شهرهای مختلف ایران آشنا شوم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز