خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال‌احمر همدان خبر داد:

مانور چندمنظوره لحظه صفر در سد اکباتان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۷۲

برگزاری مانور چندمنظوره لحظه صفر در محوطه سد اکباتان به‌مناسبت هفته کاهش آثار بلایای طبیعی انجام می‌شود.

مدیرعامل هلال‌احمر همدان با اشاره به لزوم آمادگی کامل نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان همدان برای امداد‌رسانی هرچه بهتر به مصدومین سوانح طبیعی و غیر‌طبیعی، از اجرای مانور چندمنظوره لحظه صفر در هفته کاهش آثار بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ بهروز کارخانه‌ای زمان و مکان اجرای این مانور را روز سه‌شنبه در محوطه سداکباتان همدان عنوان کرد و افزود: تیم‌های امداد‌و‌نجات در سیلاب، کوهستان و جاده در این مانور بصورت مرحله به مرحله، ایفای نقش خواهند کرد.

کارخانه‌ای از دریافت گزارش فرضی واژگونی یک خودرو در جاده سد‌اکباتان به عنوان گام اول اجرای مانور فوق، سخن گفت و افزود: نجاتگران تیم امداد‌و‌نجات در حوادثجاده‌ای با استفاده از ست‌های هیدرولیک و پنوماتیک، عملیات تثبیت خودرو و رهاسازی مصدومین را آغاز خواهند نمود.

وی عملیات نجات از ارتفاع را گام دوم اجرای مانور لحظه صفر برشمرد و افزود: نجاتگران کوهستان در این مرحله مهارت خود را در حمل مصدوم از پایین به بالا و انتقال مصدوم از ارتفاع زیاد به پائین، در محل دیواره سد اکباتان و یک سازه سنگی در اطراف آن، در معرض نمایش خواهند گذاشت.

کارخانه‌ای در ادامه به انجام عملیات اطفاء حریق به عنوان یکی دیگر از گام‌های مانور هفته کاهش بلایای طبیعی اشاره و اظهار کرد: پس از یک انفجار و آتش‌سوزی فرضی، تیم اطفاء حریق با تجهیزات کامل وارد صحنه شده و با کاربرد دستگاه‌های پیشرفته اطفاء حریق، کپسول‌های سنتی و کپسول‌های پودر‌و‌گاز، آتش را در کمترین زمان ممکن و ایمن‌ترین شرایط مهار خواهند کرد.

وی گام نهایی مانور فوق را عمیات نجات در سیلاب و غواصی امداد‌و‌نجات عنوان کرد و افزود: نجاتگران غواص پس از دریافت گزارش فرضی سه حادثه غرق‌شدگی در آب‌های سد‌اکباتان، عملیات جست‌و‌جو و نجات را آغاز کرده و دو غریق و یک جسد را از آب خارج می‌کنند.

کارخانه‌ای درخاتمه با بیان اینکه در خلال این مراحل، مانور ارتباطات رادیویی و نقلیه سبک هم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: گرو‌های پیشرو و ارزیاب هم در این مانور، برای سنجش مهارت خود در تخمین میزان خسارات احتمالی حادثه فرضی و تعیین امکانات و نیرو‌های موردنیاز وارد صحنه خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز