خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف استان همدان:

بیش از هزار هیأت مذهبی استان میزبان عزاداران حسینی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۲۳

یک هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در استان همدان در مساجد، تکیه ها و بقاع متبرکه میزبان عزاداران حسینی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریهاستان همدان گفت: ۴۵ مبلغ دینی از قم برای اقامه مجالس عزاداری در استان همدان اعزام شده اند و یک هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در استان همدان در مساجد، تکیه ها و بقاع متبرکه میزبان عزاداران حسینی هستند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در جمع خبرنگاران گفت: ولایت پذیری مهمترین پیام عاشورا است، در آیین های عزاداری تنها موضوع عاشورا مطرح نیست بلکه دلایل قیام امام و آنچه که جوانان باید در این خصوص بدانند باید مورد توجه مداحان و روحانیان قرار گیرد.

وی افزود: باید الگوهای اسلامی را تا آنجا که ممکن است برای مردم تبیین کرد تا سبک زندگی حضرت اباعبدالله(ع) و فرهنگ حسینی و معیارهای زندگی عاشورایی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ترویج شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: ایثار، ایمان، بصیریت و توکل از جمله ویژگی های واقعه عاشورا است که باید برای نسل جوان تشریح شود، همگان باید در تمام عرصه های زندگی آن ها را الگو و سرمشق خویش قرار دهند.

وی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان نیز همزمان با دوازدهم محرم در ۶۵ بقعه متبرکه استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان یادآور شد: ۴۵ مبلغ دینی از قم برای اقامه مجالس عزاداری در استان همدان اعزام شده اند و یک هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در استان همدان در مساجد، تکیه ها و بقاع متبرکه میزبان عزاداران حسینی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز