خبرگزاری کار ایران

در امامزاده عبدالله(ع) همدان؛

همایش عظیم " رهروان زینبی " برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۷۱

برگزاری همایش عظیم رهروان زینبی با شعار " لبیک یا زینب " در امامزاده عبدالله(ع) همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: تجمع رهروان زینبی با شعار «لبیک یا زینب» در امامزاده عبدالله(ع) همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: همایش رهروان زینبی ۱۵ آبان ماه مصادف با ۱۲ محرم الحرام با حضور پرشور بانوان در امامزاده عبدالله(ع) همدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) تبلور یک بیداری همیشگی برای مسلمانان است و امام حسین(ع) با زنده نگه داشتن دین خداوند، اهداف والای پیامبر اسلام را تثبیت و نهادینه کرد، بیان کرد: این همایش ساعت ۱۶ روز پنج شنبه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی در ۶۵ بقعه و امامزاده استان همدان برگزار می‌شود، ادامه داد: همایش» رهروان زینبی با حضور بانوان انجام خواهد شد.

زین العابدینی افزود: زنان عاشورایی با گذشتن از عزیزان و غلبه بر هواهای نفسانی به چنان درجه‌ای از ایمان و تعهد رسیده بودند که لیاقت همراهی با امام حسین(ع) و دفاع از حریم اسلام را داشتند و برای پابرجایی اسلام، با هدف و آزادی عمل در صحرای کربلا حضور یافتند و برای حسین(ع) جان فشانی‌ها کردند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام موسوی اصفهانی امام جمعه موقت همدان و حجت الاسلام رحیمی مبلغ دینی اعزامی از قم به همدان در همایش رهروان زینبی سخنرانی خواهند کرد، ادامه داد: مداح اهل بیت(ع) حاج محسن صلواتی نیز در این مراسم مداحی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار داشت: تجلی و نمونه بارز زنان موثر در کربلا بدون شک حضرت زینب(س) است، عنوان کرد: حضرت زینب(س) به عنوان الگوی زن نقشی موثر در متن کربلا و در تداوم نهضت حسینی بر عهده می‌گیرد.

زین العابدینی با بیان اینکه همه حرکت‌های آزادی خواهانه جهان نشات گرفته از قیام عاشورا است، اظهار داشت: مکتب عاشورا پیام‌ها و پند‌های مختلفی دارد که باید بیش از گذشته به مردم به ویژه نسل جوان انتقال داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز