خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی شهرسازی؛

سمینار اخلاق حرفه‌ای در شهرسازی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۸۳

سمینار اخلاق حرفه‌ای در شهرسازی به مناسبت روز جهانی شهرسازی در دو پانل صبح و عصر برگزار شد و در این سمینار یک روزه اساتید این رشته، به بحثو تبادل نظر پرداختند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در این سمینار با اشاره به اینکه معماری اسلامی ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ما ضمن اینکه باید هویت خود را حفظ کنیم باید سرمایه‌گذاران را نیز در نظر بگیریم، چراکه آنان در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که ارزش افزوده برای آنان ایجاد کند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمودرضا عراقی با بیان اینکه همدانی‌ها در حفظ منظره الوند در جریان بلندمرتبه‌سازی حساس هستند، ادامه داد: ضمن حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر باید به سرمایه‌گذاران نیز اهمیت داده و این دو مهم را با یکدیگر پیوند داد.

معاون عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه در ایجاد جاذبه برای جوانان و پیوند آن با حفظ آثار تاریخی تضادی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید تکنولوژی روز را با مسائل فرهنگی و تاریخی گره زده و بهترین‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

وی با اشاره به اینکه نباید مسائل مربوط به محیط زیست را از یاد ببریم، گفت: در هر پروژه باید به حفظ محیط زیست و آب توجه کرد، چراکه هیچ چیز مهمتر از آب و هوای پاک نیست.

عراقی با تأکید بر اینکه به مهندس شهرسازی با توجه به حساسیت کار نیاز داریم، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ مهندس شهرساز عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که برخی از آنان دارای پروانه اشتغال نیستند و این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عراقی با اشاره به اینکه شهرسازی و برنامه‌‌ریزی شهری به دلیل رشد جمعیت در سال‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده، اظهار کرد: در برخی از شهرها به دلیل متناسب نبودن رشد شهرسازی با رشد جمعیت در حوزه شهری با بحران مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه همه شرایط یک منطقه با شهرسازی عجین شده، افزود: نخستین مسئله‌ای که باید در برنامه‌ریزی شهری در نظر گرفته شود تعیین یک چشم‌انداز و حرکت در این راستاست به طوری که به صورت مداوم به ارزیابی مسیر و اصلاح آن در راه رسیدن به هدف پرداخته شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه در هر شهر طرح جامع مصداق یک چشم‌انداز است، تصریح کرد: طرح تفصیلی به عنوان یک طرح پایین‌دست، با تفصیل و جزییات بیشتر برای رسیدن به یک شهر مناسب سکونت اشرف مخلوقات، تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار این طرح‌ها گاهی به تغییرات نیاز است، ادامه داد: به همین دلیل کمیسیون ماده ۵ مطابق نظر شورای عالی شهرسازی که ریاست آن در استان بر عهده استاندار است، از دستگاه‌های مربوطه چون مسکن و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر نیز استفاده می‌کند.

عراقی با بیان اینکه بعضی از تصمیمات کمیسیون ماده ۵ در برخی از شهر‌ها چالش برانگیز شده، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق، فضای سبز با تغییر کاربری به دلیل سودآوری بیشتر، مورد دست‌اندازی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه دلیل تغییر این کاربری‌ها نداشتن درآمد پایدار برای شهرداری‌ها است، گفت: هر چند در همدان در بسیاری از موارد با تغییر کاربری فضای سبز مخالفت شده است اما شهرداری به درآمد نیاز دارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه مشارکت مردم در اتفاقات شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: برای مشارکت مردم در اتفاقات شهری باید اطلاعات کافی به آنان داده شود که این اقدام با حضور نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده پنج و رسانه‌ها در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان نسخه‌ای واحد برای همه شهرها نوشت، افزود: بازسازی مناطق شهری در همدان در دستور کار قرار گرفته که برای سه محله کبابیان، گلپا و حاجی به عنوان پایلوت در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز