خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

۱۹۸ عنوان برنامه در هفته کتاب برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۴۸

به مناسبت هفته کتاب ۱۹۸ عنوان برنامه در همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب در همدان در ۳ سطح کتابخانه ای در کتابخانه‌های عمومی، در سطح شهرستانی در قالب موج آفرینی، تقدیرها و غیره و در سطح استانی در نظر گرفته شده است و ۱۹۸ عنوان برنامه در این هفته برگزار می شود.

ارشاد استعدادی بیان کرد: هفته کتاب امسال با شعار " با کتاب زندگی کنیم " گرامی داشته می‌شود که در استان همدان برنامه‌های مختلفی به این مناسبت در نظر گرفته شده که از مهمترین آنها رونمایی از یادمان علامه طباطبایی، برگزاری همایش بزرگ کتاب و کتاب‌خوانی و تقدیر از فرمانداران، بخشداران و اعضای فعال و غیره است.

وی با اشاره به نقش فعالانه و بی دریغ رسانه‌های همدان در تعمیق و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این استان، افزود: موفقیت استان همدان در طرح اهدای کتاب را مدیون همراهی اهالی رسانه در همدان هستیم و اگر حمایت جامعه رسانه و خبری همدان نبود موفقیت در این طرح با این وسعت حاصل نمی‌شد.

استعدادی با ارائه گزارشی از مقایسه فعالیت‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی همدان در هفته کتاب از سال ۹۰ تا کنون، تصریح کرد: تعداد کل کتابخانه‌های همدان در هفته کتاب سال ۹۰ به تعداد ۶۷ کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل، ۶۷ کتابخانه شهری و روستایی بود که امسال ۹۳ کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل و ۹۳ کتابخانه شهری و روستایی در استان همدان به علاقمندان این حوزه خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: در سال ۹۰ تعداد ۵۹۹ هزار و ۵۵۵ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود بود که این میزان در سال ۹۲ به ۸۴۱ هزار و ۹۴۸ نسخه کتاب رسید و امسال تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۳۴ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

استعدادی با اشاره باعضای فعال این نهاد گفت: هم اکنون در استان همدان ۸۲ هزار و ۵۹۶ نفر عضو فعال کتابخانه‌ هستند که این میزان در سال ۹۲ به میزان ۵۴ هزار نفر و در سال ۹۱ به میزان ۵۱ هزار ۹۱۶ نفر و در سال ۹۱ و ۵۴ هزار و ۷۰۶ نفر بوده است.

وی همچنین با اشاره به حمایت استانداری همدان در ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و گسترش فعالیت‌های این نهاد در همدان، اظهار کرد: ۲۰ ایستگاه مطالعه در همدان فعال است.

استعدادی تصریح کرد: قرار دادن فایل کتاب‌ها در فضای مجازی و استفاده برخی خوانندگان از طریق اینترنت و کتاب‌های الکترونیکی نه تنها نهاد کتابخانه‌ها را ضعیف نمی‌کند بلکه فرصت و ظرفیتی در ارتقای سطح سرانه مطالعه افراد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز