خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان:

مهم‌ترین مشکل مدارس شبانه روزی استان کمبود اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۵۰

اعتبارات مدارس شبانه‌روزی با توجه به وضع بازار تنظیم نشده است که امیدواریم در بودجه سال ۹۴ به این مدارس کمک بیشتری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در همایش مدیران مدارس شبانه‌روزی استان همدان که با هدف بررسی مشکلات و مسائل این مدارس در دبیرستان حضرت آمنه(س) تشکیل شد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ مدرسه شبانه‌روزی با پوشش ۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش برای برطرف کردن مشکلات از مدارس شبانه‌روزی حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ عبدالرضا فولادوند اساسی‌ترین مشکل مدارس شبانه‌روزی را اعتبارات خواند و افزود: اعتبارات مدارس شبانه‌روزی با توجه به وضع بازار تنظیم نشده است که امیدواریم در بودجه سال ۹۴ به این مدارس کمک بیشتری شود.

فولادوند ادامه داد: دو مشکل عمده آموزش و پرورش رفاه معلمان و تأمین فضا و تجهیزات است که هنوز کاری برای رفع آن‌ها انجام نشده زیرا پشتوانه مالی برای آن وجود ندارد و با توجه به اعتبارات آموزش و پرورش نمی‌تواند تأمین گردد.

فولادوند از به کارگیری یک نفر مسؤول پیگیری مسائل مدارس شبانه‌روزی در اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تجهیزات ضروری مدارس شبانه‌روزی را به هر نحو ممکن تأمین کنیم و برنامه‌ای متمرکز در چارچوب اعتبارات برای این مدارس پیشنهاد دهیم.

وی عملیاتی کردن بودجه مدارس را پنجمین رویکرد و برنامه وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما امروز بحران غذا را در مدارس شبانه‌روزی داریم و مدیران باید با توجه به اعتباراتی که دارند تأمین غذای دانش‌آموزان را بر تجهیز فضاهای آموزشی ترجیح دهند.

عبدالرضا فولادوند با تأکید بر اینکه مدارس شبانه‌روزی می‌توانند راه و رسم زندگی را به دانش‌آموزان آموزش دهند، اظهار کرد: ما باید دانش‌آموزان را در مباحثفرهنگی تقویت کنیم و افرادی را بسازیم که در آینده به عنوان یار و یاور نظام فعالیت کرده و زمام امور را به دست گیرند.

به دنبال راهکار قانونی برای برخی مصوباتیم که قابلیت اجرا ندارند

فولادوند پس از شنیدن مشکلات مدارس شبانه‌روزی استان از زبان چند تن از مدیران این مدارس از قبیل نداشتن اعتبارات کافی برای تأمین غذای دانش‌آموزان و تجهیز آشپزخانه‌ها، مشکل تأسیسات در مدارس نوساز، پرداخت نشدن هزینه‌ سرویس‌های روستا مرکزی، کمبود نیروی انسانی، لزوم افزایش حق مدیریت مدیران، فقر فرهنگی در مدارس دخترانه روستایی، کمبود مشاور در مدارس و… عنوان کرد: به طور قطع حق مدیریت مدیران مدارس شبانه‌روزی باید نسبت به مدیران مدارس روزانه بیشتر باشد اما در وزارت آموزش و پرورش پرداخت‌ها به تناسب پست‌ها و جایگاه‌ها نیست و قوانین ما از ۳۰ سال پیش تاکنون تغییر نکرده‌اند که ما در حال بررسی آن‌ها هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه هنر مدیر این است که با وضعیت موجود واحدهای زیرمجموعه خود را اداره و سرپرستی کند، گفت: در وضعیت موجود نباید با نگرش گذشته حرکت کرد.

محمد بداغی اضافه کرد: باید با ایده‌های جدید و نگرشی متفاوت نسبت به سال‌های قبل خلأهای اعتباری را از بین برد و خود را با شرایط وفق داد تا به نظام آموزشی آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که کمترین وابستگی به منابع دولتی را دارند کمترین آسیب را می‌بینند، ادامه داد: باید وابستگی شدیدی که بین واحدهای اداره آموزش و پرورش با منابع دولتی وجود دارد، کمتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز