خبرگزاری کار ایران

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان؛

جشنواره استانی قرآن کریم – مدها متان در همدان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۱۸

نهمین جشنواره استانی قرآن کریم مدها متان(۳۰ آبان) در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار می‌شود.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری جشنواره قرآنی مدها متان - جشنواره کشوری سرود گفت: نهمین جشنواره استانی قرآن کریم – مدها متان روز جمعه(۳۰ آبان) برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ هادی فیض منش در مورد اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط ‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم است.

وی ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن(در بین ائمه محترم جماعات مساجد) را از دیگر اهداف جشنواره مدها متان بیان کرد.

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره قرآن " مدها مّتان " در ۷ رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز، برگزار می‌شود، افزود: مرحله استانی در تمامی رشته‌های فوق در رده سنی بالای ۱۶ سال به جزء حفظ در بخش(یک، سه و پنج جزء) برگزار می‌شود.

فیض منش در مورد رشته مفاهیم و نهج البلاغه گفت: آزمون کتبی این رشته در(۳۰ آبان) همزمان با بخش های دیگر از متن جزو های با عنوان نماز در قرآن و نهج البلاغه گرفته می‌شود.

هفتمین جشنواره کشوری نغمه‌های آسمانی در همدان

وی همچنین از برگزاری هفتمین جشنواره کشوری نغمه های آسمانی در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: همدان میزبان جشنواره سرود کانون‌های مساجد سرلسر کشور است.

فیض منش افزود: دفاع مقدس، غدیر، نماز، ماه مبارک رمضان، مهدویت، امام رضا(ع)، امام حسین(ع)، عاشورا، حضرت زهرا(س) و عفاف و حجاب ا موضوعات این جشنواره است.

همایش بزرگ تکریم از خادمین طرح تلاوت نور

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در مورد همایش بزرگ تکریم از خادمین طرح تلاوت نور نیز گفت: بیش از ۸۰۰ مسجد مجری طرح تلاوت نور هستند.

فیض منش افزود: در طرح تلاوت نور روزانه یک صفحه از قرآن کریم بعد از نماز مغرب و عشاء قرائت می‌شود.

فعالیت ۲۸۳ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در ادامه گفت: تعداد ۲۸۳ کتابخانه که شامل ۱۵۳ کتابخانه شهری و ۱۳۰ کتابخانه روستایی است و همچنین ۱۹۱ کتابخانه باز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان همدان فعال هستند.

فیض منش کتابخانه ها را پاتوق فرهنگی دانست و افزود: هر اندازه فرهنگ کتابخوانی در کشور گسترش یابد، به مراتب آسیب های اجتماعی نیز در جامعه کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی داشت باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز