خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

رشد اقتصادی در گرو مشارکت و پویایی بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۹۲

رشدو توسعه کشور و استان منوط به استعدادهای بخش خصوصی است که می‌بایست با فراهم کردن زمینه‌ها راغب به سرمایه گذاری شوند و خوشبختانه این شرایط در استان مهیا است.

استاندار همدان در آئین افتتاحیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در همدان اظهار کرد: رشد اقتصادی در استان همدان به واسطه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها در استان اتفاق می‌افتد.

استاندار همدان با بیان اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در همدان کاهش یافته است، گفت: بازگشت سرمایه و سود بخش خصوصی در همدان تضمین شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در مناطقی اتفاق می‌افتد که کمترین ریسک و بالاترین بازدهی را داشته و عوامل تهدیدکننده سرمایه‌گذاری در آن نباشد که استان همدان از جمله این مناطق است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد، گفت: اطمینان و تضمین می‌دهم که سرمایه و سود سرشار بخش خصوصی پس از سرمایه‌گذاری در استان‎ همدان عملیاتی شود.

وی با اشاره به پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات اظهار کرد: در ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ مردم ایران دولتی را برگزیدند که شعار اصلی آن بهبود وضعیت معیشتی مردم و شرایط اقتصادی کشور بود.

استاندار همدان بیان کرد: دولت تدبیر و امید در عمل به وعده‌های داده شده به ویژه در حوزه اقتصاد و در پاسخ به امید ایجاد شده در دل مردم تمامی تلاش خود را برای دلگرمی بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی انجام داد تا نتیجه آن خروج از رکود اقتصادی کشور باشد.

نیکبخت ایجاد امنیت لازم برای فعالیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی، تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی، حل مشکلات واحدهای تولیدی، کنترل تورم و نقدینگی، کاستن از چالش‌های بین‌المللی و همکاری با سایر قوا برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است که تاثیر خود را در اقتصاد گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه امنیت موجود ایران در جهان کم نظیر است، بیان کرد: شما شاهد هستید که گردشگران خارجی زمانی که به ایران می‌آیند و امنیت، صفا، صمیمیت و مهمان نوازی مردم را مشاهده می‌کنند همه اذعان دارند که برداشت قبلی آنها درباره ایران با واقعیت همخوانی نداشته است.

نیکبخت تصریح کرد: این مهم جای قدردانی از نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی به ویژه سیاست‌ها و نگاه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری دارد.

نیکبخت با اشاره به اینکه براساس سرشماری انجام شده در سال ۹۰، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۵۹ درصد آن ساکنین شهرهای استان و ۴۱ درصد نیز جمعیت روستایی استان را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: استان همدان دارای ۱۹ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع وسعت و به لحاظ موقعیت جغرافیایی دروازه ورود به غرب ایران از سمت مرکز، شرق و جنوب کشور است.

نیک بخت عنوان کرد: این موقعیت جغرافیایی همدان را در شرایطی ممتاز در غرب کشور قرار داده است تا همواره به عنوان پایلوت و مرکز غرب کشور به این استان نگریسته و در برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری به این مرکزیت و شرایط خاص استراتژیک توجه ویژه شود.

استاندار همدان تصریح کرد: باتوجه به استعدادها و شرایط بسیار مناسبی که در همدان وجود دارد، این همایش بین‌المللی برای ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری در استان در راستای تقویت رویکرد اقتصاد مقاومتی در همدان با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و توانمندی‌های استان برای سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد همایش همدان اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: زیرا سرمایه‌گذاری مسئله‌ای قابل دقت در این نوع اقتصاد است که بر نگاه به داخل و استفاده از توان خارجی تاکید دارد.

نیکبخت با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران همدانی و همدانی الاصل‌های سراسر کشور و خارج از کشور انتظار بیشتری داریم، گفت: امسال مباحثزیادی در بخش اقتصاد استان پیگیری می‌شود و باتوجه به تاکید بر اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال، دولت تدبیر و امید وعده‌هایی به مردم درباره بهبود کسب و کار و شرایط اقتصادی مناسب در جامعه، کاهش تورم و رونق اقتصادی داده است که ما نیز در حد وسع خود سعی خود را در راستای بهبود شرایط اقتصادی مردم همدان به نسبت قبل به کار گرفته‎ایم، تا هیچ بحران بین‌المللی نتواند اقتصاد ما را دچار نگرانی و مشکل کند.

استاندار همدان عنوان کرد: دولت موظف است زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کند تا سرمایه‌گذاری مناسب شکل گرفته و کاهش تورم، بیکاری، افزایش رونق اقتصادی و توسعه صادرات، جذب سرمایه‌گذار و رفع مشکلات آنها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی کشور و استان همدان در گرو مشارکت و پویایی بخش خصوصی است، استان همدان شایسته توسعه بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و می‌توانیم با ترغیب بخش خصوصی سرمایه‌گذاری را تقویت کنیم.

نیک بخت افزود: رشد و توسعه کشور و استان منوط به استعدادهای بخش خصوصی است که می‌بایست با فراهم کردن زمینه‌ها راغب به سرمایه گذاری شوند و خوشبختانه این شرایط در استان مهیا است.

وی ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند افق‌های همکاری بسیاری را بر روی استان بگشاید و نتیجه آن افزایش سرمایه‌های استان، تقویت بخش خصوصی، ارتقا تولید و بالارفتن آمار اشتغال در استان باشد.

امام جمعه همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در آیات الهی مسائل اقتصادی، دنیا داری زندگی و معیشت مردم بیان شده است، گفت: ما برای دین مردم تلاش های بسیاری کرده ایم اما اگربرای معیشت آنها نیز به اندازه دینداری مردم تلاش می شد جامعه اسلامی از وضعیت بهتری برخوردار بود.

آیت اله غیاثالدین طی محمدی تصریح کرد: بیگانگان برای بهبود معیشت مردم فعالیت کردند و همین امر باعثشده که جمعیت زیادی از جوانان به سمت این فرهنگ بروند واین یک اشتباه تاریخی است که علمای اسلام در برهه ای از زمان مرتکب شده اند.

وی با بیان اینکه در مسائل اقتصادی مسیر را گم کرده ایم گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که جلوی بر ریز و بپاش های بیهوده گرفته شود و اگراین کار را بکنیم به قطب اقتصادی تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: درمان دردهای اقتصادی، فرهنگی ما در بازگشت قرآن و اسلام است چرا که اسلام دین فقرزدایی و یک نظام حکومتی است که فقر در آن جایگاهی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز