خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

ایران با فناوری هسته‌ای حیات نباتی مخالف است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۷۳

ملت ایران با فناوری هسته‌ای دکوری و به قول دبیر شورای عالی امنیت ملی با فناوری هسته‌ای حیات نباتی مخالف است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه توافق جامع هسته‌ای طبق قانون باید به تصویب مجلس برسد گفت: برای ما صرفا چرخش یکسری سانتریفیوژ مطرح نیست زیرا طبق ماده ۴ ان پی تی، ما باید به تحقیقات و توسعه نامحدود دسترسی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ابراهیم کارخانه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ و موضع کشورمان در قبال ادامه پیشرفت‌های این صنعت افزود: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران باید به گونه‌ای باشد که این صنعت همواره در اختیار متخصصان ایرانی باشد؛ یکی از این ابعاد، صنعت غنی‌سازی است و ملت ایران با فناوری هسته‌ای دکوری و به قول دبیر شورای عالی امنیت ملی با فناوری هسته‌ای حیات نباتی مخالف است.

وی در ادامه افزود: برای ملت ما صرفا چرخش یکسری سانتریفیوژ که مدت‌هاست بر سر تعداد آن مذاکره می‌کنند مطرح نیست، اظهار کرد: برای ما گردش آن تعداد سانتریفیوژ مطرح است که استیفای کامل حقوق هسته‌ای کشورمان را در ابعاد صنعت هسته‌ای در نظر بگیرند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه ایران در طول ۱۲ سال گذشته شفاف سازی‌های زیادی را در قبال فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود انجام داده است تصریح کرد: ما تاکنون ۷ هزار ساعت شفاف سازی را در بازدید کارشناسان بین المللی از تاسیسات هسته‌ای انجام داده‌ایم که در هیچ کشوری سابقه ندارد و آنها نیز در طول این مدت نتوانستند ثابت کنند فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی از مسیر صلح آمیز خود منحرف شده است.

کارخانه‌ای تاکید کرد: ما براساس فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای باید بتوانیم با توجه به ماده ۴ ان پی تی، حق تحقیقات و توسعه نامحدود هسته‌ای دسترسی داشته باشیم و در این مذاکرات نیز هیچگونه محدودیتی را در تحقیق و توسعه نمی‌پذیریم.

وی با بیان اینکه ما برای تحقیقات علمی و صلح آمیز هسته‌ای مرزی قائل نیستیم، درباره موضوع تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای علیه ایران گفت: موضوع تحریم‌ها یکی از مولفه‌های توافق ما است و حل این موضوع نیز عملا در بسیاری از موضوعات تاثیر می‌گذارد و ملت ایران نیز در این زمینه خواستار لغو کامل تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه از ۳۲ تحریمی که ار سوی شورای امنیت، کنگره و دولت آمریکا علیه ایران اعمال شده است، اغلب غیرهسته‌ای هستند، افزود: آمریکایی‌ها باید بپذیرند که تمام تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای علیه ایران لغو شود و از اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی بپرهیزند.

کارخانه‌ای تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا ادبیات زورگویانه خود را عوض نکند و همچنان ایران را متهم به فعالیت‌های هسته‌ای مخفیانه کند هرگونه مذاکره بی‌فایده است.

وی افزود: ما معتقدیم که آمریکا باید بپذیرد و اعلام کند ایران هیچگونه فعالیت مخفیانه هسته‌ای ندارد و دست از اتهام زنی به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران بردارد زیرا غیر از این ما به توافق پایدار نخواهیم رسید.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه مجلس خطوط قرمز را برای مذاکره کنندگان مشخص کرده است، درباره قانون اساسی که در آن تصویب هرگونه موافقت نامه‌ها، عهدنامه‌ها ازسوی مجلس تاکید شده است گفت: توافق جامع هسته‌ای ایران با ۶ کشور جهان باید به تصویب مجلس برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز