خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی همایش منطقه‌ای بحران آب و بهره وری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بحران آب در همدان جدی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۰۵

استان همدان ۹۰ درصد از آبهای منابع موجود در حال مصرف است و همدان استانی کم آب با تنش آبی بالا است.

دبیر علمی همایش منطقه‌ای بحران آب و بهره وری گفت: تامین آب استان به شدت به آب‌های زیر زمینی وابسته است و بطور متوسط سالانه یک متر از سطح آبهای زیرزمینی کاسته می‌شود.

رضا بهرام لو در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به اینکه در سطح جهان ۷۰ درصد آب در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در بخش صنعتی و ۱۰ درصد در حوزه شرب مصرف می‌‎شود، تصریح کرد: اما در ایران ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی، پنج درصد در حوزه شرب و مابقی در بخش صنعتی مصرف می‌شود.

بهراملو با بیان اینکه کشاورزی امری نیست که کنار گذاشته شود، عنوان کرد: امنیت غذایی، سیاسی، اجتماعی و اشتغال زایی وابسته به بخش کشاورزی است و در ۳۰ سال آینده نیاز به مواد غذایی نیز دو برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد صرفه‎جویی در بخش کشاورزی سبب تامین آب شرب شهر همدان می‌‎شود، تصریح کرد: باید به دنبال افزایش بهره‎وری و صرفه‎جویی در مصرف آب با اقدامات فرهنگی باشیم.

بهراملو با اعلام اینکه مسئله آب نیاز به یک بسیج همگانی دارد، افزود: در این همایش که برای نخستین بار بصورت منطقه‌ای ودر ۲۶ آذر ماه در تالار آب همدان برپا می‌شود از تمام افراد اعم از خطیبان جمعه، نمایندگان مردم، مدیران و مسئولین دعوت به همکاری شده و در سال ۹۴ این همایش را بصورت ملی برگزار خواهیم کرد.

بهرام لو تصریح کرد: در همایش تنها نباید به سخنرانی اکتفا کرد بلکه باید از طریق فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب وارد شد که این امر تاثیر بسیار خوبی دارد.

دبیر علمی همایش منطقه‌ای بحران آب همدان گفت: همایش منطقه‎ای بحران آب در همدان در مورخ ۲۶ آذرماه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز