خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری همدان:

تعیین بودجه برای بخش گردشگری شهرداری همدان الزامی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۷۱

در راستای رونق و ارتقای بخش گردشگری، شهرداری باید بودجه مشخصی را برای بودجه بندی سال ۹۴ به شورا پیشنهاد دهد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیریت شهری همدان باید متولی مشخصی برای حوزه گردشگری معرفی کند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که پیرامون تعیین بودجه گردشگری شهرداری برای سال ۹۴ و نیز تعیین طرح‌های حمایتی برای سرمایه گذاری برگزار شد، افزود: در راستای رونق و ارتقای بخش گردشگری، شهرداری باید بودجه مشخصی را برای بودجه بندی سال ۹۴ به شورا پیشنهاد دهد.

تبریزی با اشاره به خواسته‌های مردم و مدیران استانی و نیاز همدان به رونق صنعت گردشگری، اظهار کرد: از آنجایی که بخشی از هزینه‌های حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی و فرهنگی شهرداری مربوط به گردشگری است بر این اساس باید این هزینه‌ها به صورت تفکیک شده مشخص شوند و علاوه بر این شهرداری باید بودجه سالانه ویژه حوزه گردشگری را هم معین کند.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا با تاکید بر اینکه هزینه‌های گردشگر یباید خروجی و نتیجه مشخص داشته باشد، افزود: برنامه‌هایی از جمله آمادگی شهر جهت استقبال از مسافرین نوروزی و تابستانی که در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و خدمات شهری هزینه می‌شوند بیشتر جنبه گردشگری داشته بر این اساس باید به صورت تفکیک شده معلوم شود.

تبریزی همچنین با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در شهر همدان یادآور شد: نیاز است مسیر حمایت از پروژه‌های سرمایه گذاری به خوبی تعریف شده و سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری همدان نیازهای شهر را در این زمینه معرفی کند.

تبریزی با اشاره به درخواست سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در مناطقی تقریبا توسعه یافته همدان، اظهار کرد: باید بسترهای سرمایه گذاری در دیگر مناطق کمتر توسعه یافته شهر نیز فراهم شود تا سرمایه گذاران تمایل اجرای پروژه در این مناطق را داشته باشند.

وی درخصوص حمایت سرمایه گذاران نیز افزود: در امر سرمایه گذاری باید آینده نگر بوده و منافع دراز مدت شهر و شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اهمیت حوزه سرمایه گذاری و خروج از اتکای کشور به صنعت نفت اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ورود سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف از راهکارهای خروج از وابستگی کشور به صنعت نفت است.

علی رضایی احصاء و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران را از راهکارهای جذب سرمایه گذاری دانست و افزود: با توجه به اینکه در سند چشم انداز استان گردشگری محور توسعه قرار گرفته است و همدان به عنوان مرکز استان نیز در محوریت این موضوع مطرح است بر این اساس در اصلاح ساختار پیش رو باید جایگاه و منزلت گردشگری ارتقاء یابد.

رضا غلامی خجسته عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بروکراسی اداری را از معضلات و مشکلات بخش جذب سرمایه گذاران دانست و گفت: تا زمانی که سخت گیری و موانع اداری رفع نشده و سرمایه گذار مورد حمایت واقع نشود مشکلات سرمایه گذاری حل نخواهد شد.

خجسته بر تغییر رفتار مدیران در جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: موضوعات سرمایه گذاری باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

حمیدرضا طبی مسرور دیگر عضو هیئت رییسه شورا با بیان اینکه مهم‌ترین شاکله و برنامه راه اندازی مباحثاقتصادی و گردشگری بحثتامین و هزینه کرد بودجه است گفت: مدیریت درآمد و هزینه در هر سیستمی حائز اهمیت است و مدیریت شهری در راستای تقویت درآمدهای کوششی حرکت کند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید مجید موسوی عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و معضلات حاصل از آن اظهار کرد: حاشیه‌ها و مناطقی از شهر هستند که ظرفیت خوب سرمایه گذاری دارند و در صورت تحقق این امر می‌توان بخشی از معضلات اجتماعی از جمله کاهش بیکاری، اعتیاد و مشکلات اقتصادی را حل کرد.

موسوی ساماندهی ورودی‌های شهر در ایجاد بستر جهت جذب گردشگران را بسیار موثر و مهم دانست.

معاون اداری و مالی شهرداری همدان هم از بررسی و رسیدگی بودجه مناطق خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بودجه سازمان‌ها و مناطق شهرداری جمع بندی و هزینه‌ها تعیین تکلیف شده است اما سهم بخش گردشگری هنوز مشخص نشده است.

سید حسین معصوم‌زاده اضافه کرد: اولویت بندی پروژه‌های شهرداری باید با توجه به تحقق بودجه معلوم شود چرا که این امر در تخصیص اعتبار و بودجه بندی تاثیرگذار است.

معصوم‌زاده متولی بخش سرمایه گذاری مدیریت شهری را سازمان سرمایه گذاری شهرداری دانست و افزود: فرایند سرمایه گذاری و گردش کار در این سازمان به طور مشخصی تعریف شده است و علی رغم پیگیری‌های سازمان در جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی این مدیریت نیاز به حمایت دارد.

رنجبران مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری همدان از شناسایی و ظرفیت سازی بیش از ۵۰ پروژه سرمایه گذاری خبر داد و گفت: باید سعی کرد بودجه سال آینده شهرداری را بر مبنای درآمدهای کوششی تدوین کرده و نگاه ویژه‌ای به حوزه سرمایه گذاری و گردشگری داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز