خبرگزاری کار ایران

آیت الله محمدی تاکید کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه با همسویی علم با خدا فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۱۵

رسالت علم دور کردن انسان از خود محوری و خود پرستی است و وحدت حوزه و دانشگاه باعثمی شود تا دانشجویان، جوانان و طلاب احساس آزادی اندیشه و فضای توسعه و افزایش فضای اختیارمندی کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان همدان با بیان اینکه انگلیس استاد تفرقه افکنی است و زمینه جدایی بین حوزه و دانشگاه را فراهم آورد، گفت: باید وحدت حوزه و دانشگاه را با همسویی علم با خدا فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا از همدان؛ آیت الله غیاثالدین طه محمدی شامگاه سه شنبه در مراسم سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسالت حوزه و دانشگاه جهت دادن به علم است، گفت: رسالت علم دور کردن انسان از خود محوری و خود پرستی است و وحدت حوزه و دانشگاه باعثمی شود تا دانشجویان، جوانان و طلاب احساس آزادی اندیشه و فضای توسعه و افزایش فضای اختیارمندی کنند.

وی با بیان اینکه امروز علم قاتل جان بشر شده و با اشاره به اینکه با پیشرفت علم گرفتاری های انسان های بیشتر شده است، گفت: بشر امروز با عقل زندگی نمی کند و همه جنایت های کنونی نشات گرفته از علم بدون عقلانیت بشر است.

امام جمعه همدان همچنین با بیان اینکه در عصرحاضر بشر برای استخراج نفت و طلا و دیگر مواد با ارزش از زمین تلاش می کند، افزود: همین انسان تاکنون برای دستیابی به عقل و استخراج آن کاری نکرده و همه جنایات و ناهنجاری هایی که در دنیا اتفاق می افتد به دلیل علم بدون عقلانیت است.

آیت الله محمدی در پایان با تاکید بر اینکه همه علوم اسلامی هستند و هیچ علمی را در دنیا نمی توان پیدا کرد که اسلامی نباشد، یادآورشد: رسالت حوزه و دانشگاه اینست که به همه علوم جهت عرفانی و خدایی بدهد و لکه ننگی که مبنی بر غیر اسلامی بودن برخی علوم زده شده را پاک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز