خبرگزاری کار ایران

فرماندار همدان تأکید کرد:

هم افزایی در راستای راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی

کد خبر : ۲۴۱۳۳۵

هم افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و دهیاری‌ها در راستای راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی صورت گیرد.

فرماندار همدان خواستار هم افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و دهیاری‌ها در راستای راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، علی تعالی در جلسه مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان همدان اظهار داشت: با توجه به سبقه فرهنگی شهرستان همدان، تعداد پایین کتابخانه روستایی در شأن همدان نیست و باید برای حل این موضوع توجه داشت.

فرماندار همدان ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عنمومی استان شرایط خوبی را برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاها فراهم آورده است و از دهیاران و دستگاه هایی که فضای لازم برای تأسیس کتابخانه را دارند دعوت کرد تا با هم افزایی در این راستا کتابخانه‌های عمومی را یاری رسانند.

وی وجود کتابخانه در روستاها و مناطق محروم را یک نعمت بزرگ و ارزشمند دانست و از مسئولان کتابخانه‌های عمومی خواستار شد تا در روستاهایی که زیر ۱۵۰۰ نفر جمعیت داشته ولی امکانات لازم برای راه‌اندازی کتابخانه را دارند نیز با اغماض اقدام به تأسیس کتابخانه کنند.

فرماندار همدان شهرستان همدان از وجود تنها یک کتابخانه روستایی در همدان انتقاد کرد و گفت: توجه به استفاده از فضای خالی مساجد برای امور فرهنگی مد نظر باشد.

وی گفت: شهرستان همدان دارای ۲۵ روستای بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است و امیدواریم با تلاش و پیگیری‌های خوبی که توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان صورت می گیرد و همیاری دهیاری‌ها و سایر دستگاه های شهرستان شاهد

افتتاح کتابخانه‌های عمومی برای همه این روستاها در آینده نزدیک باشیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به پراکندگی نامناسب کتابخانه‌ها در سطح شهرستان تصریح کرد: در سطح شهرستان، پراکندگی کتابخانه‌ها مناسب نبوده و در این حوزه وضعیت خوبی نداریم که مرتفع نمودن این امر نیز برنامه‌ریزی و حمایت ویژه ای را می طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز