خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کاراستان همدان گفت:

دست درازی به قانون کار امنیت شغلی کارگران را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۱۰

عده‌ای فکر می‌کنند قانون کار مانع تولید در کشور است و با دست درازی به برخی مواد این قانون می‌خواهند سود ناچیزی که کارگران از این قانون می‌برند را حذف کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان با اشاره به مطرح شدن برخی موارد قانون کار در مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای فکر می‌کنند قانون کار مانع تولید در کشور است و با دست درازی به برخی مواد این قانون می‌خواهند سود ناچیزی که کارگران از این قانون می‌برند را حذف کنند.

احمد معبودی در مصاحبه با خبرنگار ایلنا؛ با بیان اینکه در ماده ۷ و ماده ۱۰ قانون کار به صراحت آمده است که کارگر با هر نوع قراردادی از قوانین کار بهره مند است گفت: در بحثماده ۷ یک بند اضافه شده مبنی براینکه قراردادهای با بیش از ۳۰ روز باید بصورت کتبی و در فرم مخصوص که توسط وزارت کار در اختیار طرفین قرار می‌گیرد انجام شود.

وی با بیان اینکه برای کارفرمایان به صرفه است که دیگر هیچگاه قرارداد کتبی با کارگران منعقد نکنند چرا که در آن صورت بطور اتوماتیک طول عمر قراردادها حداکثر ۳۰ روزه خواهد شد و کارفرما هر زمان که اراده کند، می‌تواند کارگر را اخراج کند و حداکثر خسارت اخراج به کسری از ۳۰ روز خواهد رسید.

وی افزود: حذف این دو ماده حق کارگران را ضایع و دست کارفرما را در اخراج یک طرفه نیروی کار باز می‌گذارد و امنیت شغلی کارگران را از بین می‌برد.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه کارگران قشر عظیمی از نیروی انسانی و تولید کشور را تشکیل می‌دهند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در این زمینه حقوق کارگران را با دقت نظر وتوجه بیشتری مورد بررسی قرار دهند تا حق قانونیه جامعه ی کارگری کشور از بین نرود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز