خبرگزاری کار ایران

در دیدار نماینده مردم همدان باهیات اجرایی خانه کارگر عنوان شد؛

هنوز مجلس نتوانسته قانونی وضع کند که منافع کارگر و کارفرما را با هم تامین کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۵۴

هنوز دولت و مجلس نتوانسته‌اند قانونی وضع کنند که هم منافع کارگر وهم کارفرما راتامین کند.

دبیراجرایی خانه کارگر در این دیدار به اهم فعالیت های خانه کارگر پرداخت و گفت: خانه کارگر در حال حاضر ۵۸ هزار عضو دارد و علاوه بر ارائه خدماتی همچون مشاوره کارگران، ارائه انواع کلاس‌های آموزشی و خدمات رفاهی تابه امروز توانسته ۲۵۶ واحدمسکونی ساخته و در اختیار کارگران قرار دهد.

به گزارش ایلنا از همدان، چنگیز اصلانی با بیان اینکه ۲۳۸ هزار کارگر در استان همدان با قراردادهای سفید امضاء مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: کارگران به علت نداشتن امنیت شغلی همچون آتش زیر خاکستر هستند.

اصلانی در مورد ماده ۱۶ قانون کار اظهار داشت: نیروی کار کشور از جمله خانه کارگر و تشکیلات کارگری، مخالف تغییر یا اصلاح قانون کار نیست، بلکه مخالف تغییر قانون کار به صورت یک طرفه و به نفع کارفرمایان و سوء استفاده آنان ازاین قانون به نفع خودشان هستند.

وی همچنین از نارضایتی کارگران از حداقل دریافتی حقوق‌شان صحبت کرد و اظهار داشت: ۶۰۹ هزار تومان حقوق با این تورم کارگران را با مشکلات عدیده ای روبه رو ساخته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات تشکلات کارگری اظهار داشت: هنوز ما نتوانسته ایم قانونی وضع کنیم که هم منافع کارگر وهم کارفرما راتامین کند.

ابراهیم کارخانه ای با بیان اینکه مهمترین مسئله و مشکل در کشور ما اشتغال است، گفت: آیا حرف اول برنامه ریزی و مدیریت در کشور و دغدغه اول تمامی وزارتخانه نیز اشتغال هست؟ که البته جای تامل دارد.

کارخانه‌ای عنوان کرد: انتظار مردم از نمایندگان در مجلس این است که مشکلات را براساس قانون حل و بیان کنند که ریشه اصلی این همه مشکلات در کشور نداشتن برنامه ریزی، مدیریت کارآمد و نظم در کارها است.

وی افزود: بعضی از مدیران تولیدی خلاقیت و برنامه‌ریزی در کارهاشان ندارند و نه تنها باعثپیشرفت نمی شوند بلکه باعثدرجا زدن و ایستا بودن آن واحد تولیدی نیز می‌شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: خانه کارگر باید خانه برنامه ریزی و اتاق فکر برای کارگران باشد و ارتباطش را با سایر سازمان‌ها روز به روز افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز