خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد؛

آمار بیکاری در کشور۱۰.۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۵۷

آمار بیکاری در کشور ۱۰.۵ درصداعلام شده است این درصورتی است که ما در کشور چیزی بیشتراز این رقم را مشاهده می کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشورامروز در نخستین همایش کارآفرینی بخش سردرود شهرستان رزن با بیان اینکه مادر جامعه می بینیم نرخ بیکاری جوانان وزنان و نرخ فارغ التحصیلان بیکار نسبت به ۵/۱۰ درصد بیشتر است عنوان کرد: بخشی از این جمعیت بیکارجزء جمعیت غیرفعال جامعه هستند وبیکار نمیشود آنها را تلقی کرد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ کوروش پرنداظهارداشت: ایجاد اشتغال به دلیل شرایط کنونی کشور وظیفه همه اشخاص جامعه می باشدوهمه بخش‌های مرتبط با فنی و حرفه‌ای موظفند در حوزه ایجاد اشتغال فعالیت کنند.

پرند افزود سازمان فنی و حرفه ای تمام توان خود را درحوزه کسب کارهای کوچک و خرد و اشتغال خانگی گذاشته تا بتواند اقدامات مطلوبی در این حوزه ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه کلید اشتغال پایدار توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: تحقیقات نشان داده هر یک دلار سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معادل ۱۵ دلار ارزش افزوده برای هر کشور در برخواهد داشت.

رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای تأکید کرد: پرداختن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط فعلی با توجه به تحریم‌های و تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری و راهگشا است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال‌های خانگی و کسب و کارهای کوچک و متوسط به یک بانک عامل اختصاصی و تخصصی نیاز داریم، ادامه داد: ضرورت ایجاد این بانک تفاوت رفتار بانکی با متقاضیان تسهیلات است.

پرند از عملکرد صندوق مهر امام رضا(ع) در حوزه حمایت از اشتغال‌های خرد قدردانی کرد واظهار داشت: تنها مجموعه‌ای که در حوزه کسب و کار خرد خوب عمل کرده، صندوق مهر رضا(ع) بوده که تسهیلاتی با کارمزد چهار درصدی به متقاضیان پرداخت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز