خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای همدان:

آموزش فنی وحرفه ای شاه‌کلید توسعه و ایجاد اشتغال درکشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۵۹

آموزش فنی و حرفه ای باعثافزایش بهره‌وری، ایجاد خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف وشاه‌کلید توسعه و ایجاد اشتغال کشور است.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای همدان امروز در نخستین همایش کارآفرینی بخش سردرود شهرستان رزن ضمن قدردانی از زحمات استاندار همدان که کمر همت به رفع بیکاری و پیشرفت اقتصاد استان بسته است، بیان کرد: جوانان تنبلی، کاهلی و تفکر پشت میزنشینی را از خود دورو به مهارت آموزی توجه داشته باشند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ علیرضا مهرابی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه یک میلیون جوان از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارغ‌التحصیل می‌شوند که دولت توان جذب همه آن‌ها را ندارد.

مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد روستا آموزش‌ها به روستاها نیز گسترش یافته است، افزود: در ۹ ماه سال جاری ۲۴۳ هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان رزن ارائه شده که ۳۴ هزار نفر ساعت آن در روستاها بوده و ۲ هزار و ۱۱۹ نفر نیز تأیید صلاحیت حرفه‌ای دریافت کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه در برخی از کشورها ۴۰ تا ۷۰ هزار شغل جدید شناسایی شده است، ادامه داد: باید بخشی‌نگری را کنار گذاشته و امکانات موجود دستگاه‌ها و ادارات مختلف را به اشتراک بگذاریم.

مهرابی با اشاره به اینکه امروز فنی و حرفه‌ای از مرزهای کشور گذر کرده، عنوان کرد: با توجه به مجوزی که فنی و حرفه‌ای استان از سازمان دریافت کرده می‌تواند آموزش‌های خود را به کردستان عراق ارائه داده و حتی جوانان آنان را در داخل همدان آموزش بدهد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش؛ دشمن فقر و اعتیاد است، مطرح کرد: اغلب افرادی که در زندان‌ها آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای می‌بینند پس از آزادی؛ دوباره به زندان نمی‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز