خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن همدان خبر داد:

بیش از ۱۳۶ هزار جلد سند روستایی در همدان صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۷۸

یکی از فعالیت‌های موثر در توسعه عمرانی روستاها، صدور سند مالکیت روستایی با هدف تثبیت مالکیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان، شب گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد: به دنبال اجرای طرح‌های هادی در روستاها، یکی از فعالیت‌های موثر در توسعه عمرانی روستاها صدور سند مالکیت روستایی با هدف تثبیت مالکیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن ظفری اظهارداشت: از ۹۴۱ روستای بالا ۲۰ خانوار در استان همدان به عنوان جامعه هدف، نقشه ثبتی برای ۷۸۵ روستا تهیه و برای این تعداد روستا ۱۷۱ هزار آچار دارای مشخصات اربعه و فنی تولید شده‌است که در نهایت با همکاری ثبت اسناد استان همدان ۱۳۶ هزار و ۸۰۰ جلد سند روستایی تاکنون صادر شده است.

ظفری با اعلام اینکه در سطح روستاهای کشور نزدیک به ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار جلد سند مالکیت برای روستاییان صادر شده است، عنوان کرد: استان همدان در ۴ سال گذشته در زمینه صدور سند مالکیت روستایی استان برتر در کشور بوده و امیدواریم امسال نیز این روند تکرار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی بیش از ۳۱ روستا در دست انجام است و طی چند ماه آینده به تصویب خواهد رسید، تصریح کرد: شاخص طرح هادی در کشور ۸۸ درصد است در حالی که در استان در دو سال قبل این شاخص به صد درصد رسیده بود.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی ۳۸ هزار و ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور در دست اجراست که از این تعداد ۹۴۱ روستا در استان قرار دارد، ادامه داد: از کل روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار در ۱۳ هزار و ۷۰۰ روستا معادل ۳۶ درصد فاز اول طرح هادی اجرایی شده است.

ظفری با اشاره به اینکه در استان همدان از بین ۹۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار، عملیات اجرایی فاز یک طرح هادی ۴۷۱ روستایی آغاز شده، خاطرنشان کرد: این طرح در ۲۶۲ روستا به اتمام رسیده، ۱۳ نقطه به شهر تبدیل شده و در ۱۹۸ نقطه روستایی پروژه در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه متوسط شاخص بهسازی بر اساس آمار و اطلاعات در استان ۴۸ درصد است، گفت: در دهه مبارک فجر افتتاح و بهسازی هشت پروژه طرح هادی با اعتبار یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: به دنبال این کلنگ‌زنی پنج پروژه با برآورد تقریبی حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این ایام انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی مبتنی بر هدایت بنیاد مسکن انقلاب و نظارت نظام فنی روستایی با مشارکت دانشگاه‌های مرجع صورت گرفته، ادامه داد: تا امروز بالغ بر ۹۰ هزار سهمیه به استان اختصاص یافته که مبتنی بر آن ۸۹ هزار و ۹۱۴ متقاضی مراجعه کردند و از این تعداد ۸۳ هزار و ۶۷۱ متقاضی به بانک معرفی شدند.

وی با تأکید بر اینکه یک هزار و ۴۶۰ واحد بهسازی شده روستایی آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه‌ها بیش از ۶۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان با آورده متقاضیان و تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر مریانج نیز تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: در بحثمسکن مهر با توجه به ثبت نام ۱۲ هزار نفر در سامانه ظرفیت‌سنجی، مشکل اساسی این بود که مردم گمان می‌کردند با یک میلیون تومان آورده می‌توانند صاحب خانه شوند در حالی که به آورده بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان نیاز بود.

ظفری با اشاره به اینکه انبوه‌ساز به قیمت تمام شده پروژه مسکن مهر را تحویل می‌دهند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مسکن مهر مداخله بیش از اندازه دولت بود که مشکلات عدیده‌ای به همراه داشت.

وی با تأکید بر اینکه در این پروژه‌ها از توان و ظرفیت انبوه‌سازان به طور کامل استفاده نشده، گفت: اختیارات لازم در این حوزه به بخش خصوصی و مردم داده نشد و مسکن مهر را با مشکل مواجه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز