خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان

گردهمایی کارگران به مناسبت سالروز تصویب قانون کار برگزار می‌شود

روز جمعه مصادف با ۲۹ آبان ماه گردهمایی گسترده برگزار خواهد شد در حمایت از قانون کار و هم مخالفت خودمان را با ادغام وزارت بهداشت با درمان تامین اجتماعی اعلام می‌کنیم.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد ۲۹آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: قانون کار در هر کشوری از جمله در ایران باید قوی اجرا شود و بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکلات کارگران عدم اجرای دقیق قانون کار است.

چنگیز اصلانی بیان کرد: در بیشتر کارخانجات کارگران با قراردادهای موقت یاسفیدامضاء مشغول به فعالیت هستند، افزود: در حال حاضر با بستن قراردادهای موقت چیزی از قانون کار نمانده است.

اصلانی تصریح کرد: روز جمعه مصادف با ۲۹ آبان ماه گردهمایی گسترده برگزار خواهد شد در حمایت از قانون کار و هم مخالفت خودمان را با ادغام وزارت بهداشت با درمان تامین اجتماعی اعلام می‌کنیم.

اصلانی تاکید کرد: ثروت سازمان تامین اجتماعی یک ثروت بین النسلی است و یک نیروی کار آن را برای آینده خود وخانواده‌اش در نظر گرفته است و هیچ کس حق دست درازی به این سازمان را ندارد.

اصلانی اظهار داشت: هرگونه خطری که در بحث اقتصادی و صنعتی در کشور رخ داده اولین قشری که آسیب دیده کارگران وتعطیلی کارخانجات یکی بعد از دیگری است.

دبیراجرایی خانه کارگر افزود: به دلیل اینکه سرمایه سازمان تامین اجتماعی متعلق به همه بیمه شدگان وخانواده‌های آنان می‌باشد نباید با سازمان دیگری ادغام شود.

اصلانی خاطر نشان کرد: مدیریت سازمان تامین اجتماعی جهت توسعه سرمایه گذاری در این سازمان اجازه دخل و تصرف و ادغام این سازمان با سایر سازمان‌ها را ندهد.

اصلانی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۶۰۰ هزار کارگرمشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: تنها ۲۴۸ هزار نفر از این کارگران مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

اصلانی تصریح کرد: مسئولین و دولتمردان در بحث سرمایه گذاری با درایت و اندیشه تکنولوژی روز را وارد کشور کنند و از ورود صنعت مونتاژ که موجب وابستگی بیشتر ما به سایر کشور‌ها می‌شود جلوگیری کنند.

دبیراجرایی خانه کارگر در مورد انتخاباتی که در پیش روداریم بیان کرد: از نمایندگانی حمایت می‌کنیم که توانمند وبه معنای واقعی مدافع قانون کار و کارگر باشند واظهار داشت: نمایندگانی وارد مجلس شوند که مشکلات مردم را درک کنند واز بتن جامعه باشند وتنهابدنبال مقام ومنصب نباشند.

کد خبر : ۳۲۳۰۳۴