خبرگزاری کار ایران

امام جمعه همدان

امروز سنگین‌ترین رسالت ما این است که دین اسلام را از غربت خارج کنیم

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اسلام غریبانه ظهور کرد بعد اوج گرفت و کم‌کم دوباره غریب شد و اکنون اوج غربت اسلام است، گفت: امروز سنگین‌ترین رسالت ما این است که دین اسلام را از غربت خارج کنیم.

به گزارش ایلنا از همدان؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان امروز در همایش منطقه‌ای ناجا در همدان بابیان اینکه اگر نبی خاتم را در جایگاه واقعی خود می‌شناختیم تبعیت ما از پیامبر خدا طور دیگری می‌شد اظهار کرد: قدرشناسی پیامبر اکرم از خداوند باید الگوی مسلمانان قرار گیرد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی با تأکید بر اینکه امروز مسئولیت روحانیت بسیار سنگین است، گفت: روحانیت در گمراهی مردم هم مقصر است و هم مسئولیت دارد چراکه به روبناها پرداخته و از زیربنا غافل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان بابیان اینکه در فاجعه بهایی گرایی هر جا روحانیت نباشد دشمن نفوذ می‌کند، گفت: انسان از قدرشناسی امام و رسول به قدرشناسی دین می‌رسد.

وی تأکید کرد: مسئولیت‌های دینی از مسئولیت سیاستمداران نیز مهم‌تر و مقدس‌تر است.

وی با اشاره به اینکه اسلام غریبانه ظهور کرد بعد اوج گرفت و کم‌کم دوباره غریب شد و اکنون اوج غربت اسلام است، گفت:  امروز سنگین‌ترین رسالت ما این است که دین اسلام را از غربت خارج کنیم.

طه محمدی بابیان اینکه در معرفت امام شناسی وضعیت خوبی نداریم، گفت: طلاب باید در عرصه اعتقادات و معرفت‌شناسی مردم کار کنند و این امر یکی از وظایف طلاب حوزه‌های علمیه است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از قدرشناسی اسلام و دین به قدرشناسی خودمان می‌رسیم، گفت: بزرگ‌ترین غفلت انسان در این است که خودش را نمی‌شناسد حال‌آنکه غیر از انسان هیچ‌کس نمی‌تواند خلیفه خدا بر روی زمین شود و این بدان معناست که انسان جایگاه والایی دارد و موجودی است که همه  ملائک در مقابلش سجده کردند.

آیت‌الله محمدی با اشاره به فرموده مقام رهبری که هنر این است که آموزه‌های دینی را ترویج کنیم، گفت: وقتی در عراق و نیجریه و پاکستان شیعه می‌کشند یعنی اسلام غریب است.

کد خبر : ۳۳۴۹۵۳