خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد:

کسب 3 مدال طلا سهم جوانان همدانی در مسابقات ملی مهارت

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۰۲۵

سهم جوانان استان همدان از مسابقات ملی مهارت کسب 3 مدال طلا، یک مدال برنز و 5 دیپلم افتخار بود که در این راستا استان همدان جزو 5 تیم برتر کشوری شناخته شد و رتبه دوازدهم کشوری را کسب کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای از ضرورت‌های دولت‌ است، اظهار داشت: امروز به واسطه نوآوری برخی مشاغل حذف، تغییر و برخی مشاغل جدید ایجاد می شود.

علیرضا مهرابی با بیان اینکه به منظور برقراری عدالت آموزشی در تمام نقاط استان آموزش مهارت فنی و حرفه‎ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت کشوری در هفته گذشته به میزبانی استان البرز اظهار داشت: هر ساله این سری از مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که برگزیدگان 2 دوره مرحله کشوری به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان عنوان کرد: در مسابقات ملی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای استان همدان، 2 هزار و 163 نفر در مرحله شهرستانی ثبت نام کردند که از این تعداد 115 نفر به مرحله استانی راه یافتند که بعد از گذراندن اردوهای لازم 14 نفر در قالب 12 تیم به مسابقات مرحله کشوری اعزام شدند.

وی بیان کرد: سهم جوانان استان همدان از مسابقات ملی مهارت کسب 3 مدال طلا، یک مدال برنز و 5 دیپلم افتخار بود که در این راستا استان همدان جزء 5 تیم برتر کشوری شناخته شد و رتبه دوازدهم کشوری را کسب کرد.

مهرابی عنوان کرد: در 9 ماهه امسال در سطح استان همدان 6 میلیون و 109 هزار و 246 نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد و بخش دولتی، آموزش‌ مهارتی دیدند که شامل 32 هزار و 414 نفر دوره می‌شود.

وی افزود: در مجموع 570 حرفه در استان همدان آموزش داده می‌شود که از این تعداد 447 حرفه در بخش دولتی و 123 حرفه در بخش خصوصی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان با اشاره به فعالیت ۱۷۶ مرکز آموزشگاه آزاد در سطح استان، گفت: امسال ۶ میلیون و ۱۰۹ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در ۵۷۰ حرفه در آموزشگاه‌های بخش خصوصی و بخش دولتی اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه امسال 176 آموزشگاه آزاد و بخش خصوصی بودند، گفت: 24 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است که تعدادی از آنها پلمپ شدند.

وی بیان کرد: امسال 3 هزار و 418 نفر ساعت به مدیران آموزشگاه‌های آزاد، 9 هزار و 37 نفر ساعت به مربیان برای ارتقای مهارت آموزش داده شده است.

مهرابی با بیان اینکه 134 روستا زیرپوشش آموزش‌های مهارتی قرار دارند و استان همدان از نظر نفوذ آموزشی در روستاها رتبه دوم کشوری را دارد، افزود: 19 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی استان همدان منعقد شده است.

وی از تدوین 24 استاندارد آموزشی جدید و بازنگری 14 استاندارد آموزشی خبر داد و اظهار داشت: امسال 15 نفر از مربیان و 2 نفر از مدیران آموزشگاه‌های آزاد استان همدان در رده‌بندی رتبه‌های کشوری قرار گرفتند و امتیاز لازم را کسب کردند.

وی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال برای 256 نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: امسال 57 نفر مجوز مشاغل خانگی دریافت کردند و زمینه خوداشتغالی برای 545 نفر فراهم شد و 460 نفر در طرح‎های پشتیبان به کار گرفته شدند.

افزود: دهه فجر امسال چهارمین مرکز بازار محور در رشته عروسک‌دوزی در شهرستان رزن، 4 مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرس تان کبورداهنگ، مرکز تخصصی جوش و آزمایشگاه مخرب و غیرمخرب در ملایر راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: یکی از کارآفرینان شهرستان فامنین 6 هزار مترمربع فضا را برای استقرار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص داده است که در این راستا 5 رشته آموزشی فعال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز