خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر

پرداخت 4 میلیارد و 927 میلیون تومان مستمری به خانواده‌های تحت حمایت

پرداخت 4 میلیاردو 927 میلیون تومان مستمری به خانواده های تحت حمایت این نهاد در 11 ماهه اول سال جاری صورت گرفته است وتقریبا به هر خانوار ماهانه60 هزار تومان و به هر نفر حدود 30 هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر امروز در جمع خبرنگاران که همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر 8 هزارو 619 خانوار در قالب 16 هزارو 679 نفر ، تحت حمایت این نهاد بوده و از خدمات مختلف حمایتی بهره‌مند می‌شوند.  

علی کولیوند از پرداخت 4 میلیاردو 927 میلیون تومان مستمری به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در 11 ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: تقریبا به هر خانوار ماهانه60 هزار تومان و به هر نفر حدود 30 هزار تومان مستمری پرداخت می‌گردد.

وی با بیان اینکه 90 درصد از نیازمندان این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد هستند، تصریح کرد: 60 درصد از خانوادهای تحت حمایت این نهاد را خانوار های روستائی تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد ملایر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است که همه ساله 10 درصد از این خانوارها به خودکفائی رسیده و از چرخه حمایت این نهاد خارج می‌شوند.

وی اظهار کرد: امسال تعداد 175 خانوار خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

کولیوند در ادامه به خدمات مختلف این نهاد در بخش‌های گوناگون در سال جاری اشاره کرد و افزود: رویکرد کمیته امداد با 3 اولویت ایجاد اشتغال،تهیه جهیزیه و امور فرهنگی و بیمه‌های اجتماعی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال تحت حمایت این نهاد ، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: در حال حاضر یک هزارو 700 زن زیر 50 سال در شهرستان ملایر از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: امسال مبلغ یک میلیاردو 200 هزار تومان از سوی کمیته امداد ملایر برای بیمه این افراد به حساب بیمه تامین اجتماعی واریز شده است.

کولیوند از پرداخت 261 فقره جهیزیه در سال جاری توسط این به زوج های جوان تحت حمایت خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه شامل هزینه ازدواج مجدد، هدیه زوج،جهیزیه کلی و کمک موردی  است.

وی افزود: برای پرداخت این تعداد جهیزیه 519 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که 86 میلیون تومان آن از اعتبارات دولتی و مابقی از سوی خیرین تامین شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یک هزارو 350 دانش آموز و 488 دانشجو ، تحت حمایت این نهاد هستند، بیان کرد: امسال 325 میلیون تومان به صورت بلاعوض به این دانش آموزان و دانشجویان در بخش های مختلف کمک شده است.

وی اعطای 530 فقره وام خود اشتغالی از منابع داخلی با اعتبار بیش از 400 میلیون تومان ،آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای به 2 هزارو 91 نفر از مددجویان با اعتبار 147 میلیون تومان ، پرداخت 808 میلیون تومان وام کارگشائی به 638 نفر مددجو را از دیگر  اقدامات این نهاد در سال جاری برشمرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر با بیان اینکه یک هزارو 576 یتیم تحت حمایت این نهاد هستند ،خاطر نشان کرد : 688 کودک نیزدر قالب طرح محسنین تحت حمایت این نهاد بوده که جمعا 7 هزارو 456 حامی از آنان حمایت می کنند .

کولیوند کمک حامیان در سال جاری را به ایتام و کودکان تحت حمایت در قالب طرح محسنین را یک میلیاردو 895 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این کمک‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول از وجود 37 هزارو 616 صندوق صدقات در سطح شهرستان ملایرخبر داد و اظهار کرد: در آمد این تعداد صندوق در سال جاری یک میلیاردو 254 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 18 درصدی داشته است.

وی احداث 140 واحد مسکن شهری و روستائی را از دیگر اقدامات مهم حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد ملایر برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد، 60 واحد مسکن شهری و 80 واحد مسکن روستائی بوده است.

کولیوند یادآور شد: 280 مورد تعمیرات مسکن نیز در طول سال توسط این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت انجام شده که یک میلیاردو 428 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی از برپائی 249 پایگاه برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: ازاین تعداد 225 پایگاه در سطح مدارس،20 پایگاه جشن نیکوکاری در سطح خیابان‌ها و معابر اصلی شهر و 4 پایگاه در مصلی‌های نماز جمعه سطح شهرستان در 13 و 14 اسفند بر پا شده است.

کولیوند بیان کرد: 35 هزار پاکت برای جمع آوری کمک‌های مردمی بین دانش آموزان دوره ابتدائی و دوره اول متوسطه در شهرستانملایر توزیع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی و جشن نیکوکاری آغاز شده است،خاطرنشان کرد:در جشن نیکوکاری سال گذشته یک میلیاردو 570 میلیون ریال از مردم نوعدوست این شهرستان جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود امسال این کمک‌ها 20 تا 30 درصد افزایش داشته باشد.

کولیوند از مردم نوعدوست، خیرین، نیکوکاران و همه سازمان‌ها و اداراتی که این نهاد را در برگزاری جشن نیکوکاری یاری کردند تشکر کرد و اظهار کرد: همه اقشار جامعه بدانند که با کمک‌های آنان در آستانه سال جدید دل محرومین و نیازمندان شاد خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۲۹۲۸