خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان:

استان‌همدان پیشتاز در اجرای طرح هادی روستایی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۰۹۲

شاخص برخورداری طرح هادی روستایی در کشور ۸۸ درصد است.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیرکل بنیاد مسکن استان‌همدان امروز در نشستی به مناسبت سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز با گذشت بیش از سه دهه از تأسیس، این بنیاد خدمات قابل‌توجهی را درباره مسکن روستاییان ارائه داده است.

حسن ظفری از بازنگری ۳۳۲ طرح هادی روستایی در استان‌همدان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۲۸ طرح در سال گذشته بازنگری شده است.

ظفری ادامه داد: طرح بافت واجد ارزش 7 روستای استان‌همدان شامل ورکانه، سیمین، گشانی، حبشی، حیدره، ملهم‌دره و خاکو تهیه و همچنین روستاهای خزل، قلقل‌رود، قروه درجزین و ماماهان نیز ساماندهی شدند.

وی از اجرای طرح هادی در ۴۸۴ روستا استان همدان خبر داد و بیان کرد: طرح هادی ۲۹۸ روستا به بهره‌برداری رسیده، ۱۳ روستا تبدیل به شهر شده و ۱۷۳ روستا نیز به عنوان روستاهای نیمه‌تمام در دستور کار بنیاد قرار گرفته که البته متوسط شاخص اجرای طرح‌های هادی ۳۶ درصد در کشور بوده و اما در استان همدان ۵۰ درصد است.

ظفری با بیان اینکه سهمیه استان همدان در مسکن مهر 7 هزار و ۶۰۷ واحد بوده، اظهار داشت: 5 هزار و ۱۳۵ واحد به بهره برداری رسیده و سال‌جاری نیز ۷۸۰ واحد به بهره برداری خواهد رسید که با این وضعیت پرونده مسکن‌مهر در استان همدان بسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار واحد مسکن‌مهر در استان‌همدان بدون متقاضی است، افزود: بیشتر این واحدها در شهرستان نهاوند بوده که قرار بر این است که برای این مساکن یک فراخوان زده شود و در صورت نبود متقاضی به فروش برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان‌همدان با بیان اینکه در سطح کلان مسکن‌مهر در کشور شتاب‌زده کلید زده شد، بیان داشت: اگر به ضوابط شهرسازی توجه می‌شد و صرفا به تولید نگاه نمی‌شد به طور قطع با این معضلات روبرو نبودیم و البته باید اذعان داشت مسکن‌مهر در کلان‌شهرها خوب بود اما در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر چنانچه اصول رعایت می‌شد نتیجه مطلوب‌تری داشت و این موضوع جای نقد دارد.

ظفری درباره  قیر اعتباری نیز گفت: سال گذشته بیش از  ۲۰ هزار تن قیر اعتباری در اختیار استان‌همدان قرار داده شد و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات آسفالت بیش از ۱۷۵ روستا صورت گرفت. مساحت آسفالتی که تا کنون انجام شده ۵۵۰ هزار متر مربع در ۷۴ پروژه بوده و پیش‌بینی می‌شود که با پایدار شدن قیر اعتباری در لایحه بودجه سال‌جاری بتوان ۱۵۰ روستا را از این محل بهسازی و ساماندهی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی استان‌همدان ادامه داد: ۸۶۶ میلیارد تومان، میزان سهمیه‌ای است که 5 سال اخیر در اختیار روستاییان قرار گرفته و امیدواریم از سهمیه سال‌جاری برای نوسازی و بهسازی بافت روستایی با سیاست مسکن معیشت محور بتوان استفاده کرد.

ظفری همچنین با بیان اینکه هماهنگی‌هایی بین بنیاد مسکن و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در سطح ملی در قالب تفاهم‌نامه صورت گرفته، بیان کرد: بر این اساس مقرر شده با تسهیلات مسکن‌روستایی ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته‌امداد ساخته شود که از این تعداد یک‌هزار واحد سهمیه استان‌همدان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز