خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر همدان

ادارات دولتی 76 میلیارد تومان به شهرداری همدان بدهکارند

ادارات دولتی 76 میلیارد تومان به شهرداری همدان بدهکارند ومجموعه ادارات باید عوارض و بدهی خود را در راستای پویایی شهر پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ رئیس شورای اسلامی شهر همدان امروز در نشست خبری به مناسبت روز شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبنای شهرسازی و رصدخانه‎های اروپایی‎ها از تاریخ و تمدن ایران‎زمین بوده است و ما باید به تاریخ و تمدن خود افتخار کرده و از آن غافل نشویم.

علی اکبر نظری با بیان اینکه ادارات دولتی 76 میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند، خاطرنشان کرد:  مجموعه ادارات باید عوارض و بدهی خود را در راستای پویایی شهر پرداخت کنند.

نظری با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم می‎توانند بر عملکرد شرکت‎های خدمات‌رسان نظارت داشته باشند، گفت: شورای شهر در راستای پاسخگویی به شهروندان از ادارات و دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری دارد و البته در امور اجرایی دخیل نیست.

وی با بیان اینکه مدیر کم‌کار در مجموعه مدیریت شهری وجود ندارد، افزود: شهرداری همدان اکنون با وضع نامناسب درآمد توانسته شهر را مدیریت و هدایت کند که این مهم جای توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان در اقدامی درختان مجموعه را از بین برده است، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری به این اقدام اعتراض کرده و وارد شدند؛ اما آنان طلبکار بودند.

نظری با بیان اینکه ساختمان دانشگاه صنعتی غیر قانونی است، خاطرنشان کرد: از این مجموعه گلایه‌مند هستیم که به جای دفاع از محیط زیست، درختان را از بین بردند.

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه 95 درصد ساخت و سازها در اطراف شهر همدان غیرقانونی است، گفت: این مناطق زیرنظر جهاد کشاورزی است و انتظار می‌رود ماموران خود را قوی کند، از سوی دیگر از دادستان می‌خواهیم به عنوان مدعی‌العموم در این زمینه ورود پیدا کند.

نظری با اشاره به اینکه رصدخانه ابن صلاح همدانی تعطیل نمی‎شود، بیان کرد: برای این رصدخانه و فعالیت‎های این مجموعه 500 میلیون تومان بودجه نیز دیده شده است.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: گاهی شخصیت یا نماینده‌ای در شهر وجود دارد که اعتقاد دارد دیدگاه‌های خود را در مسائل اعمال کند ولی در حال حاضر به لحاظ شفاف‌سازیها به حداقل رسیده است و به عنوان شخصیت مستقل این موارد را رصد کرده و تذکراتی به شهرداری همدان داده می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این نشست گفت: 6 دستگاه اتوبوس انبوهبر خریداری شده و تا 10 روز آینده به ناوگان حمل ونقل عمومی همدان اضافه میشود.

کامران گردان با اشاره به اینکه 200 دستگاه اتوبوس در سیستم حمل و نقل مشغول به کار است، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم شورای این شهر تعداد تعداد 6 دستگاه اتوبوس انبوه‎بر خریداری شده و تا 10 روز آینده به ناوگان افزوده می‎شود.

گردان با اشاره به افزایش وسیله نقلیه در سطح شهر همدان بیان کرد: ماهانه 45 دستگاه وسیله نقلیه به ظرفیت این شهر اضافه می‎شود و بر اساس نرم جهانی برای هر دستگاه خودرو باید 45 متر مربع فضا ایجاد شود.

کد خبر : ۳۶۵۶۴۶