خبرگزاری کار ایران

طی سال جاری صورت گرفت:

سردار مهدیان‎نسب: کشف 765 کیلو مواد مخدر در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 765 کیلو مواد مخدر سنتی و صنعتی با افزایش 34 درصدی کشفیات طی امسال نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از همدان، سردار مهدیان‎نسب امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران از کشف 765 کیلو مواد مخدر سنتی و صنعتی با افزایش 34 درصدی کشفیات طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در این حوزه به عنوان برتر شناخته شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پلیس راهور به کاهش تصادفات و فوتی در این حوزه اشاره کرد و افزود: امسال با کاهش 35 درصدی فوتی مواجه بودیم که از 17 نفر کشته در سال گذشته به 15 نفر رسیده است.

سردار مهدیان‎نسب با اشاره به کاهش تصادفات برون‌شهری، خاطرنشان کرد: از 89 نفر فوتی در سال گذشته به 69 نفر طی امسال رسیده‎ایم که کاهش 21 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امسال 4 هزار 939 وسایل نقلیه مزاحم و خودروهایی که اقدام به دور دور می‎کردند توقیف شدند، گفت: 7 هزار و 134 موتورسیکلت مزاحم و متخلف نیز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به وظیفه پلیس پیشگیری، افزود: امسال در زمینه سرقت‎ها 29 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم که اقدام همکاران در این حوزه ستودنی است.

وی از انهدام پنج باند سرقت در حوزه پلیس آگاهی خبر داد و گفت: پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف حرفه‌ای، به عنوان پلیس برتر شناخته شده که امسال 671 سارق در این زمینه دستگیر شده‌اند.

سردار مهدیان‌نسب در توجه به «اقتصاد مقاومتی»، کاهش هزینه‌ها، رعایت اصول صرفه جویی و نگهداشت را مهم تلقی کرد و افزود: 11 مأموریت نیروی انتظامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است و ایجاد بستر امن برای سرمایه‌گذاران و مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و کلان از مهمترین اهداف به شمار می‌رود.

وی از کشف و انهدام 29 باند و شبکه توزیع قاچاق کالا در استان خبر داد و افزود: امسال 37 میلیارد تومان کشفیات کالای گمرکی داشتیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به فعالیت پلیس 110 در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، زمین‌خواری و ... گفت: امسال مبارزه با زمین‌خواری به جد پیگیری می‌شود.

وی از طراحی 16 طرح پیشگیرانه در راستای آسایش و امنیت مردم خبر داد و افزود: توقیف موتورسیکلت‌های مزاحم و متخلف یکی از طرح‎هایی است که در این زمینه طراحی شده است.

سردار مهدیان‎نسب ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم نسبت به این موضوع توجه خاصی داشته باشند چراکه بسیاری از تصادفات موتورسیکلت‌ها به علت بی‌تدبیری آنهاست.

وی با بیان اینکه در تفرجگاه‌ها و محل‌های تفریحی با موتورسیکلت‌های مزاحم برخورد خواهیم کرد، گفت: در سه سال اخیر همدان جزو استان‌هایی بود که بیشترین تصادفات موتورسیکلت‌ها را داشت که امروز با اقدامات پیشگیرانه کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی همدان با توصیه به رانندگان خودروهای عمومی نظیر اتوبوس‌ها به اینکه آمر به معروف و ناهی از منکر باشند و اجازه روزه‌خواری در خودروها را به مردم ندهند، افزود: در صورت عدم رعایت به این نکته با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی از نوجوانان بلوار ارم و کولاب را پیست سوارکاری کرده‌اند، گفت: بلوار ارم تا یک هفته دیگر مجهز به دوربین پلاک‌خوان خواهد شد.

مهدیان‎نسب با بیان اینکه روش دستگیری مشمولان غایب از سربازی براساس ماده 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مشمولان غایب زیادی داریم که سال گذشته 4 هزار و 63 نفر دستگیر شدند و 146 درصد نسبت به سال 93 افزایش دستگیری داشتم.

با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مبارزه با روزه‌خواری در انظار عمومی و توجیه به امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: 25 مرحله اقدام مطبوعاتی و رسانه‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به استقرار نیروی انتظامی در 65 مکان نسبت به توجیه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یکصد گشت سیار و 12 ایستگاه ثابت در این زمینه فعالیت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به نصب 60 تخته بنر در رابطه با جلوگیری از حرمت‌شکنی به روزه‌خواری و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: 30 هزار بروشور در محتوای ماه مبارک رمضان چاپ و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام 373 نفر با امر به معروف و نهی از منکر توجیه شدند، افزود: 74 روزه‌خوار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار مهدیان‎نسب با اشاره به نظارت بر کار صنوف در ماه رمضان، گفت: 29 واحد صنفی که روزه‌خواری را رواج می‎دادند نیز مهر و موم شدند.

این مسؤول اضافه کرد: برخی از صنوف حرمت ماه رمضان را نگه نمی‌دارند که دستور سرکشی مستمر از آنها داده شده و سازمان‌های مربوطه نیز در این امر کمک خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 10 دستگاه خودرو که در انظار عمومی اقدام به روزه‎خواری می‌کردند، توقیف شدند، افزود: مردم موضوع امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و اجازه ندهند که در انظار عمومی کار حرام انجام شود.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان طرح حفاظت از اماکن عمومی، مسکونی و خودروها را در برنامه داریم، گفت: در شب‌های لیالی قدر آمادگی کامل ایجاد امنیت را داریم و در این ایام اقدامات امنیتی تشدید خواهد شد.

سردار مهدیان نسب با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی استان در حوزه کشف مواد مخدر، خاطرنشان کرد: توجه به اعتیاد به مواد مخدر، از اولویت‌های مطالبات مردم است چرا که بخشی از سرقت‌ها به دلیل همین موضوع است.

وی با اشاره به طرح مبارزه با مواد مخدر و دستگیری خرده‎فروشان، از دستگیری 2 هزار و 114 خرده‎فروش و قاچاقچی مواد مخدر طی امسال با رشد 21 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: 25 باند در استان و محورهای مواصلاتی منهدم شده که 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر : ۳۸۰۸۶۹