خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان:

خام فروشی و ورود قاچاق کالا به کشور از دلایل اصلی کاهش تولید است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان؛ خام فروشی و ورود قاچاق کالا به کشور را از دلایل اصلی کاهش تولید دانست و گفت: باید مردم را تشویق به خرید و استفاده از کالاهای داخلی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در همدان؛ چنگیز اصلانی امروز در دومین نشست تشکلات کارگری بیان کرد: دوازده میلیون کارگر در کشور زندگی می‌کنند که اولین و اصلی‌ترین چالش آنها نبود امنیت شغلی است.

اصلانی بیان کرد: امروز در جامعه در بخش کار تولید امنیتی وجود ندارد.

اصلانی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها با حرف زدن صورت نمی‌گیرد و مسئولان با به وجود آوردن امنیت شغلی برای کارگران و امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران می‌توانند در پیشبرد و اجرای آن کمک کنند.

اصلانی تاکید کرد: در جامعه امروز با قراردادهای موقت امنیت شغلی کارگران را از بین بردند و افزود: اولویت کار مدیران باید ایجاد اشتغال باشد.

اصلانی حمایت از نیروی کار و احیاء مجدد کارخانه‌ها  را  خواستار شد و گفت: کارگران در بحث خواست‌های خود باید جدیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: کارگران بیشترین همت، تلاش و کمترین توقع را از دولت دارند و هنوز بعضی از کارفرمایان از بیمه کردن کارگران خود شانه خالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر دولت‌مردان می‌خواهند وضعیت اشتغال و تولید افزایش پیدا کند باید در تصمیمات خود از نظرات کارشناسان، نماینده کارگران، کانون شوراها و خانه کارگر نیز استفاده کنند.

کد خبر : ۳۹۴۹۶۴