خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد استان همدان

پرداخت بیش از 33 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

33 میلیارد و 175 میلیون ریال وام به مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شد

به گزارش ایلنا از همدان؛ ایرج نیکواقبال امروز در جمع خبرنگاران از پرداخت 33 میلیارد و 175 میلیون ریال وام به مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

نیکواقبال با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون در قالب تسهیلات کارگشایی و اشتغال تعداد 1453 فقره وام به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، افزود: تسهیلات پرداختی این نهاد به خانواده‌های تحت حمایت در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان ‌افزایی و خودکفایی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد وام پرداختی به مددجویان، 1178 فقره در قالب وام‌ های کارگشایی، مسکن غیرمددجویی، موردی ویژه و محکومان با اعتبار 16 میلیارد و 372 میلیون ریال و همچنین تعداد 275 فقره در قالب تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار 16 میلیارد و 803 میلیون ریال به خانواده‌‌های تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

نیکواقبال تصریح کرد: یکی از راهکارهای کمیته امداد در راستای حل مشکلات خانواده‌‌ های محروم و نیازمند، پرداخت وام کارگشایی به آنهاست که به منظور رفع مشکلات معیشتی، فرهنگی، تحصیلی و غیره پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: کمیته امداد با پرداخت وام ‌‌های کارگشایی و اشتغالزایی اهدافی همچون کاهش وابستگی مددجویان و توانمندسازی خانواده‌ها را دنبال می‌کند.

معاون کمیته امداد استان همدان با اشاره به طرح‌های مشارکتی مردمی این نهاد گفت: طرح‌های حج فقرا، رضوان، یاسین، شفاء، کوثر، محسنین و اکرام ایتام از طرح‌های مشارکتی است که از طریق مشارکت خودجوش مردم به مددجویان خدمات ارائه می‌‌شود.

کد خبر : ۳۹۵۰۵۸