خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست:

اصل و منشا توسعه پایدار امنیت زیست محیطی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۷۰۴

جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گفت: تا امنیت زیست محیطی برقرار نشود امنیت محیط نیز برقرار نخواهد شد و اصل و منشا توسعه پایدار امنیت زیست محیطی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، مسعود عالی خانی با بیان این مطلب در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان‌‌همدان بیان کرد: اکنون زمان آن رسیده است که نگاه های جدید به حوزه محیط بانی دوخته شود و نیازمند رفتارهای جدید کاری، آمادگی اطلاعاتی و شناخت بیشتر از سوی محیط بانان نسبت به وقایعی که روی می دهد هستیم.

عالیخانی اظهار کرد: محیط بانان باید اکولوژیست میدانی باشند و خوراک فکری و برنامه ای که اکولوژیست های ستادی تامین می کنند را به اجرا بگذارند زیرا برخی فرآیندها در طبیعت اکولوژیک نیست و به نظر می رسد در برخی موارد از جمله نابودی جنگل های بلوط درگیر بیوتروریسم شده ایم.

وی ادامه داد: این اتفاق می طلبد تا محیط بانان رفتار، نگاه و شعاع رفتاری خود را توسعه داده و اطلاعات و امکانات و تجهیزات خود را کامل کرده و در نحوه تعامل با موضوعات گوناگون دقیق تر باشند و نسبت به وقایعی که رخ می دهد شناخت بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت زیست محیطی به عهده یگان حفاظت محیط زیست است خاطر نشان کرد: اکوتروریسم موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم، ورود گونه های مهاجم به طبیعت کشور اجازه رشد به گونه های بومی نمی دهد و اولین کسانی که در طبیعت با این موارد برخورد می کنند محیط بان ها هستند که نیاز است پشتیبانی فکری و تجهیزاتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان از همگن ترین و بهترین ادارات محیط زیست کشور است خاطرنشان کرد: این استان 6 مرز مشترک با استان های دیگر دارد و باید هماهنگی های زیست محیطی با 6 استان دیگر داشته باشد و سازمان محیط زیست سازمان نظم دهنده به روابط استان و محیط است.

وی اضافه کرد: نیمی از پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست محیط بان ها هستند و سخت ترین کار این نظم بر دوش محیط بان است که اگر این ارتباط درست برقرار شود محصول این نظم در یک زنجیره کامل تعیین کننده امنیت ملی است.

وی از پایه گذاری یگان جدید و مدرن حفاظت محیط زیست در کشور خبر داد و گفت: یک برنامه ریزی دراز مدت و میان مدت به این منظور انجام شده  که 3 طرح با 13 پروژه را شامل می شود که از جمله آنها می توان به آموزش یگان حفاظت محیط زیست، تامین و تجهیز زیرساخت ها و تجهیزات و انجام پژوهش اشاره کرد که هدایت یگان تحت این سه راس انجام می گیرد.

وی یادآور شد: در این راستا نیازسنجی شده و برای یک دوره 5 ساله به منظور تامین تجهیزات کامل محیط بانی برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگران تجربی ما محیط بانان هستند از یکسان سازی لباس های محیط بانان در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: جریمه شکار در برخی از موارد تا 100 برابر افزایش داشته است و حتی برای شکار گنجشک نیز جریمه نقدی و قضایی تعریف شده است که محیط بانان از حق الکشف شکار برخوردار می شوند با این حال باید تمهیداتی اندیشیده شود تا رویکردهای تشویقی قبل از مرحبه شکار اتخاذ شود.

عالیخانی گفت: استان همدان چهار راه تقسیم توسعه منطقه غرب کشور است و آثار و پیامد این فرایند، در محیط زیست نمود پیدا می کند و نقطه شروع این نمود در حوزه محیط بانی است.

جانشین فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر حفاظت مشارکتی در حوزه محیط بانی گفت: حفاظت مشارکتی یکی از پله های ترقی کار محیط بانی است و محیط بانان می بایست اطلاعات خود را نسبت به جوامع محلی زیاد کنند زیرا ما در تعامل با مردم می توانیم به خوبی به وظایف خود عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز