خبرگزاری کار ایران

مالمیر خبر داد؛

برپایی آیین های بومی- محلی اصلی ترین برنامه نوروز همدان

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۵۲

به گفته مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اصلی‌ترین نهاد حوزه گردشگری در استان است. با فرا رسیدن نوروز فعالیت‌های این نهاد نیز بیشتر شده و مراکز خدمات رسانی استان را آماده پذیرایی از گردشگران می‌کند.

علی مالمیر مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان می گوید: از نوروز یک میراث ناملموس مشترک بین برپاکنندگان این جشن است و امروز حوزه فرهنگی نوروز به عنوان یک فرصت در بین کشورهایی که آن را در حافظه جهانی ثبت کرده اند مطرح می شود. همه مردمی که در حوزه فرهنگی نوروز زیست دارند این ایام را به عنوان روزهای تجدید حیات زمین و فصل رویش جشن می‌گیرند.

مالمیر ادامه می دهد: ما نیز در استان همدان مانند سالهای گذشته پیش از برگزاری جشن ملی ایرانیان، برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم  و در قالب ستاد نوروزی آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مسافران پیش بینی کرده ایم. با توجه به تجربه های سالهای پیش  هماهنگی خوبی با دستگاه های دیگر داشتیم که کیفیت خدمات رسانی بهتر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان می گوید: در سال نو پیش رو برگزاری آیین های بومی محلی خاص نوروزی از اولویت های ما است. این برنامه ها در سال گذشته نیز برگزار شد اما این بار نقاط مختلف استان هدف گذاری شده و در روستاها و شهرهای کوچک نیز برگزار خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیا می گوید: با توجه با این که رویداد 2018 و چند رویداد بین‌المللی دیگر در سال 97 اتفاق خواهد افتاد، تلاش خواهیم کرد نوروز امسال را با میزبانی رویداد 2018 پیوند دهیم و متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شود. با تبلیغاتی که برای این رویداد انجام گرفته، امیدواریم گردشگران زیادی را میزبانی کنیم.

مالمیر با اشاره به برنامه‌های جانبی  میراث فرهنگی در ایام نوروز می گوید: طبعتا نمایشگاه های صنایع دستی در شهرستان‌ها اتفاق می افتد و به زودی با همکاری نهادها و دستگاه برنامه های جانبی را جمع بندی و اعلام خواهیم کرد.

او در پایان به شیوه مدیریت خدمات‌رسانی در تعطیلات نوروزی می گوید: کمیته‌های استانی و شهرستانی در ستاد استقبال از مسافران نوروزی پیگیر هستند و با انسجام و هماهنگی نیروهای داخل ستاد امیدواریم نوروز خوبی را با میهمانان خود داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز