خبرگزاری کار ایران

در شورای حفاظت از منابع آب رزن مطرح شد؛

انسداد بیش از۴۸۸حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۵۴۸

فرماندار رزن از انسداد بیش از ۴۸۸حلقه چاه غیرمجاز ازسال ۹۳تا به امروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا سلامتی با اشاره به اینکه در این شهرستان  ۱۶۲۵ حلقه چاه مجاز دارای پروانه فعالیت وجود دارد، گفت: تعهد نصب کنتور در سالجاری ۳۵مورد بوده که با نصب ۵۸ کنتور پیشرفت ۱۶۶ درصدی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۲۳حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان  ثبت شده است، اظهار داشت:  ۴۸۸حلقه از چاه های غیرمجازاز سال ۹۳تا به امروز  مسدود شده است .

وی با عنوان اینکه ۸۵حلقه چاه با عمق انسداد۶کیلومتر در سال ۹۶مسدود شده است، افزود: حجم آب صرفه جویی شده ناشی از انسداد چاه های غیر مجاز ۱۶میلیون مترمکعب بوده است.

سلامتی ادامه داد : با انسداد چاههای غیرمجاز طی سالهای اخیر در استان شاهد صرفه جویی ۲۲۳میلیون مترمکعب آب بودیم این در حالیست که سهم رزن از این میزان حدود ۱۰۵میلیون متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۶۷سالانه ۹۰سانتی متر افت سطح آب های زیرزمینی را شاهد بودیم که با تلاش‌های صورت گرفته در رزن این میزان به ۶۳سانتی متر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان نیز در این جلسه گفت: تشکیل بیش از ۳۰شورای عالی آب در دولت فعلی حاکی از توجه و اهمیت دولت به حوزه آب است.

منصور ستوده در دهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رزن گفت: عملکرد مطلوب شهرستان در بحث حفاظت از منابع آب با اقداماتی همچون نصب کنتور، انسداد چاه های  غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت موجب شده افت سطح آب های زیرزمینی به ۶۳سانتی متر برسد.

وی نقش سمن ها در حفظ منابع آب را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:  در شهرستان رزن شاهد فعالیت خوب سمن ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز