خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد:

صنایع چوبی پونل تعطیل شد / بیکاری ۸۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۰

چکیده: «با وجود آنکه کارفرما با تمامی کارگران این کارخانه تسویه حساب کرده است اما هنوز پولی بابت معوقات حقوقی و سایر مطالبات قانونی به حساب کارگران واریز نشده است.»

نماینده کارگران صنایع چوبی پونل از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری ۸۰ کارگر این کارخانه خبر داد.

«فرهاد کیانی» با اشاره به اینکه کارخانه پونل در گذشته یکی از مطرح‌ترین واحد‌های تولید کننده صنایع چوبی بوده است، به ایلنا گفت: کارخانه پونل به دلیل آنچه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی ذکر شده، تعطیل شده است.

این فعال کارگری همچنین درباره معوقات حقوقی کارگران گفت: با وجود آنکه کارفرما با تمامی کارگران این کارخانه تسویه حساب کرده است اما هنوز پولی بابت معوقات حقوقی و سایر مطالبات قانونی به حساب کارگران واریز نشده است.

کیانی تعداد کارگران این واحد را ۸۰ نفر ذکر کرد و ادامه داد: سابقه کار این کارگران از ۷ تا ۲۷ سال است که ۲۵ نفر از این کارگران رسمی و باقی با قرار داد موقت کار می‌کردند.

نماینده کارگران صنایع چوبی پونل، مجموع کارگران این واحد تولیدی پیش از مهرماه سال گذشته را ۱۱۵ نفر ذکر کرد که این از تعداد به تدریج ۳۵ کارگر به بهانه افزایش مشکلات مالی اخراج شده بودند.

کیانی در خاتمه با بیان اینکه مسئولان این شهرستان نسب به مشکلات کارگران این واحد تولیدی آگاه بوده اما در این زمینه اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: این کارگران با طرح شکایت در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاکدشت منتظر پی گیری این نهاد دولتی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز