خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در اصفهان رخ داد:

تجمع ۸۰۰ کارگر پلی اکریل در اعتراض به سیاست کوچک‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۵

چکیده: «کارگران در اعتراض به واگذاری شرکت پلی اکریل ایران به چند شرکت اقماری تجمع کرده‌اند چرا که با تغییر مدیریت، نحوه تنظیم قراردادها و سایر مزایای حقوقی کارگران نیز تغییر می‌کند.»

صبح امروز جمعی از کارگران کارخانه پلی اکریل ایران در اعتراض به آنچه «تصمیم کارفرما بر جداسازی برخی از شرکت‌های زیر مجموعه این کارخانه»، در مقابل ساختمان اداری این کارخانه در اصفهان تجمع کردند.

بکی از نمایندگان کارگری این کارخانه که نخواست نامش فاش شود درباره دلایل تجمع امروز همکارانش به ایلنا گفت: کارگران در اعتراض به واگذاری شرکت پلی اکریل ایران به چند شرکت اقماری تجمع کرده‌اند چرا که با تغییر مدیریت، نحوه تنظیم قراردادها و سایر مزایای حقوقی کارگران نیز تغییر می‌کند.

این کارگر که در جریان تجمع اعتراضی امروز سخن می‌گفت، تعداد کارگران حاضر در تجمع امروز را ۸۰۰ نفر ذکر کرد و با اشاره به اشتغال ۱۵۰۰ کارگر در پلی‌اکریل، افزود: این کارگران سال‌هاست که در قالب شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر(هلدینگ) پلی اکریل کار می‌کنند و حال با تصمیم کارفرما مبنی بر جدا سازی شرکت‌های زیر مجموعه، امنیت شغلی خود را در معرض تهدید می‌بینند.

نماینده کارگران با تاکید بر اینکه کارگران جداسازی این شرکت‌های زیر مجموعه را به زیان حقوق صنفی‌شان می‌دانند، درباره آینده پلی‌اکریل پس از واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه گفت: مجموعه شرکتهای پلی اکریل ایران در حال واگذاری است و قرار است بخش آزمایشگاه آن به شرکتهای نیک آزمون، نیروگاه به انرژی گستران، پلی استر به پلی استر هشت بهشت، اکلیت ۲ به الیاف زاینده رود، اسکه سازی به شرکت خدمات بندری و بخش خدمات این شرکت نیز به شرکت پهن گستر انتقال یابد.

۱۵۰۰ کارگر پلی‌اکریل شورای کار ندارند

نماینده کارگران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این کارخانه با ۱۵۰۰ کارگر شورای اسلامی کار ندارد، تصریح کرد: از یکسال پیش که فعالیت اعضای شورای اسلامی این کارخانه به پایان رسیده است، کارفرما از شکل گیری مجددا این نهاد صنفی در کارخانه جلوگیری کند.

این کارگر با انتقاد از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: این اداره هیچ تلاشی در جهت تحقق خواسته کارگران پلی اکریل در زمینه شکل گیری مجدد شورای اسلامی کارگران این کارخانه ندارد.

او در خاتمه در مورد سوابق اعتراض کارگران این کارخانه گفت: از یکسال پیش که بحثجدا سازی در کارخانه پلی اکریل مطرح شده است، کارگران به روش‌های مختلف اعتراض خود را به گوش کارفرما و مسئولان استانی رسانده‌اند اما واکنشی به این اعتراضات دریافت نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز