خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

اعتراض صنفی کارگران شهرداری اهواز در پارک ایثار

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۹۳

چکیده: «صبح امروز کارگران خدماتی فضای سبز منطقه دو اهواز در اعتراض به تعویق حقوق و محقق نشدن سایر مطالبات صنفی‌شان دست از کار کشیده و در پارک ایثار اهواز، که محل کارشان است تجمع کردند.»

صبح امروز ۸۰ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری «ساحل سبز خوزستان» وابسته به شهرداری منطقه دو اهواز در اعتراض به عدم دریافت مطالبات صنفی خود در پارک ایثار اهواز دست به تجمع زدند.

«لفته هویزابی»، نماینده کارگران منطقه ۲ شهرداری اهواز با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز کارگران خدماتی فضای سبز منطقه دو اهواز در اعتراض به تعویق حقوق و محقق نشدن سایر مطالبات صنفی‌شان دست از کار کشیده و در پارک ایثار اهواز، که محل کارشان است تجمع کردند.

او تعداد کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۲ اهواز را ۱۱۵ نفر ذکر کرد و افزود: کارفرمای شرکت ساحل سبز خوزستان از شهریور ماه سال ۹۰ با هیچ یک از کارگران خود قرار داد همکاری منعقد نکرده است.

هویزابی در ادامه در مورد سایر مطالبات کارگران گفت: کارگران در این تجمع اعتراضی خواستار پرداخت مطالبات قانونی خود از جمله یک ماه حقوق(مهر ماه ۹۲) به همراه سنوات یکسال گذشته(از آبان ماه ۹۱) و همچنین حقوق اضافه کاری تعطیلات رسمی و پاسخ قاطع مسولان شرکت پیمانکاری ساحل سبز خوزستان در این زمینه شده‌اند.

نماینده کارگران منطقه ۲ شهرداری اهواز ادامه داد: دریافت فیش حقوقی از دیگر مطالبات کارگران فضای سبز منطقه دو اهواز است که چندین سال است انجام نمی‌شود.

این کارگر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در شش ماه گذشته که از سوی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی استان به عنوان نماینده قانونی کارگران انتخاب شده‌ام متاسفانه پی گیری‌هایم در مورد مشکلات کارگران با مسئولان به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

هویزابی در خاتمه با بیان اینکه هیچ مقام مسئولی تا این لحظه پاسخگوی کارگران نبوده است، اظهار داشت: کارفرما به وضوح در حضور همین مسئولان بار‌ها با توهین، من و تعدادی از کارگران پی گیر حقوق صنفی‌مان را تهدید به اخراج کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز