خبرگزاری کار ایران

دراعتراض به ۴ ماه حقوق معوقه؛

سومین تجمع کارگران کارخانه قطعات بتنی گیلان در مقابل کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۹۴

چکیده: «۱۳۰نفر از کارگران کارخانه قطعات بتنی گیلان برای سومین روز متوالی تجمع کردند / کارگران خوهان دریافت چهار ماه حقوق معوقه، حذف پیمانکار نیروی انسانی و تسویه حساب کارفرما با سازمان تامین اجتماعی در خصوص معوقات بیمه‌ای هستند».

صبح امروز(پنجشنبه ۱۶ آبان ماه) ۱۳۰نفر از کارگران کارخانه قطعات بتنی گیلان برای سومین بار طی چهار روز گذشته، در مقابل ساختمان این کارخانه در رشت تجمع کردند.
یکی از کارگران این کارخانه که نخواست نامش فاش شود درباره اعتراض امروز خود و همکارنش به ایلنا گفت: از آنجا که مسئولان مربوطه تا این لحظه پاسخ قانع کننده‌ای به خواسته‌های صنفی ۲۰۰ کارگر کارخانه قطعات بتنی گیلان نداده‌اند در نتیجه اعتراضات صنفی همچنان ادامه دارد.
او با بیان اینکه کارخانه قطعات بتنی گیلان دچارسوء مدیریت است، تصریح کرد: از چهار ماه پیش کارگران این واحد واحد تولیدکننده کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی دستمزد خود را از شرکت پیمانکاری «گیلان آفتاب یکتا» دریافت نکرده‌اند.
وی افزود: کارگران معترض علاوه بر در یافت حقوق خواهان تسویه حساب کامل کارفرما با سازمان تامین اجتماعی و تغییر وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم نیز هستند.

به گفته این کارگر قطعات بتنی گیلان، معترضان عقیده دارند که از زمان حضور پیمانکار تامین خدمات انسانی در این واحد تولیدی، دریافتی کاگران باسابقه بالای ۱۶ سال بطور واقعی افزایش نیافته است.
اودرخاتمه در باره مشکلات بیمه‌ای کارگران افزود: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار در مقاطعی حق بیمه کارگران بطور کامل پرداخت نشده است که این مسئله امروز باعثایجاد گرفتاری‌هایی برای کارگران شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز