خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

کارگران پلی‌اکریل شب را در مسجد کارخانه گذراندند / ادامه اعتراضات با طلوع آفتاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۹

چکیده: ‌ «در ادامهٔ تجمع عصر دیروز، بیش از ۷۰۰ کارگر شب گذشته را در مسجد کارخانه سپری کردند و صبح امروز با پیوستن سایر کارگران به تجمع اعتراضی شان ادامه دادند / کارگران با راهپیمایی در محوطه کارخانه و فریاد شعارهای «الله اکبر»، «مدیر بی‌لیاقت نمی‌خواهیم»، «‌مدیر سیاسی نمی‌خواهیم» و… تلاش می‌کنند صدای اعتراضشان را به گوش کارفرما و مسئولان دولتی برسانند.»

نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از کارگر پلی اکریل اصفهان صبح امروز(سه شنبه ۲۸ آبان ماه) در سومین روز از دور جدید اعتراضات‌شان، در واکنش به سیاست کوچک سازی و تصمیم کارفرما مبنی بر جداسازی شرکت‌های زیر مجموعه، بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند.


یکی از نمایندگان کارگران که نخواست نامش فاش شود با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در ادامهٔ تجمع عصر دیروز، بیش از ۷۰۰ کارگر شب گذشته را در مسجد کارخانه سپری کردند و صبح امروز با پیوستن سایر کارگران، به تجمع اعتراضی شان ادامه دادند.

وی ادامه داد: کارگران با راهپیمایی در محوطه کارخانه و فریاد شعارهای «الله اکبر»، «مدیر بی‌لیاقت نمی‌خواهیم»، «‌مدیر سیاسی نمی‌خواهیم» و… تلاش می‌کنند صدای اعتراض‌شان را به گوش کارفرما و مسئولان دولتی برسانند.

به گفته این نماینده کارگران، تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکریل اصفهان تا توقف کامل سیاست کوچک سازی ادامه پیدا می‌کند.

کارگران پلی اکریل اصفهان عصر دیروز نیز در اعتراض به آنچه خلف وعده فرماندار می‌خواندند در محوطه کارخانه تجمع کرده بودند.

بنا به اظهارات کارگران، فرماندار مبارکه اصفهان پیش‌تر به آنان وعده داده بود اجرای سیاست کوچک سازی کارخانه پلی اکریل اصفهان را متوقف کند و کارگران هم بر همین مبنا تصمیم گرفته بودند اعتراضاتشان را در مهلت تعیین شده(۲۵ آبان) موقتاً متوقف کنند.

بر اساس گفته‌های کارگران، فرماندار صبح روز گذشته به جمعی از نمایندگان کارگران که برای پی‌گیری نتیجه بررسی‌های دولت به فرمانداری مراجعه کرده بودند گفته است سیاست کوچک سازی به قوت خود باقی خواهد ماند اما جزییات قرارداد کارگران تغییر نمی‌کند و پس از کوچک‌سازی آن‌ها اخراج نمی‌شوند.

کارگران معتقدند این وعده فرماندار غیر عملی به نظر می‌رسد.

[اجتماع صبح امروز در محوطه کارخانه]

گفتنی است ۱۵۰۰ کارگر پلی‌اکریل اصفهان سال‌هاست در قالب شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر(هلدینگ) کار می‌کنند و حال با تصمیم کارفرما مبنی بر جدا سازی شرکت‌های زیر مجموعه، امنیت شغلیشان را در معرض خطر می‌بینند.

بر اساس سیاست کوچک سازی این کارخانه، مجموعه شرکتهای پلی اکریل ایران در حال واگذاری است و قرار است آزمایشگاه به شرکت نیک آزمون، نیروگاه به انرژی گستران، پلی استر به پلی استر هشت بهشت، اکلیت ۲ به الیاف زاینده رود، اسکه سازی به شرکت خدمات بندری و بخش خدمات نیز به شرکت پهن گستر انتقال یابد.

کارگران پیش‌تر، طی دور اول اعتراضات، در روزهای ۸،۱۱، ۱۲ و ۱۴ آبان‌ماه با برگزاری تجمعاتی خواستار رسیدگی مسئولان استانی به مطالبات صنفی‌شان شده بودند و سپس با تعطیلی ده روزه اعتراضات طبق مذاکرات قبلی به ادامه کار پرداختند.

این کارگران روز گذشته(۲۷ آبان‌ماه) کارگران معترض کارخانه پلی اکریل اصفهان در این نامه خواسته‌های صنفی خود را در ۱۰ مورد طرح کرده‌اند.

استعفای برخی اعضای هیات مدیره کنونی کارخانه پلی اکریل اصفهان و همچنین حفظ و بررسی اسناد مربوط به عملکرد آن‌ها در صدر خواسته‌های دهگانه کارگران معترض قرار دارد.

تشکیل شورای اسلامی کار و بازگشت به کار تمامی کارگرانی که به واسطه فعالیت در این تشکل صنفی فسخ قرارداد شده‌اند نیز از دیگر خواسته‌های صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان است.

[اجتماع عصر دیروز و شب گذشته در اطراف مسجد]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز