خبرگزاری کار ایران

به منظور آزادی همکاران بازداشتی تصمیم‌گیری می‌شود:

احتمال توقف اجتماع کارگران پلی‌اکریل به نشانه حسن نیت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۳

چکیده: «توقف اجتماعات آرام صنفی به مفهوم منصرف شدن کارگران از خواسته‌های صنفی‌شان نیست. / بازداشت شدگان نقشی بیش از سایر کارگران در شکل گیری و استمرار این حرکت خودجوش صنفی نداشته‌اند.»

کارگران پلی اکریل اصفهان در خاتمه نوبت کاری‌امروز قصد دارند درباره " ادامه " یا " پایان دادن " به اجتماعات اعتراضی‌شان تصمیم‌گیری کنند.

یکی از کارگران پلی اکریل درباره دلایل این جلسه مشورتی، به ایلنا گفت: تاکنون چند بار بطور ضمنی و غیر رسمی این پیام به ما رسانده شده است که بازداشت همکارانمان تا خاتمه اجتماعات اعتراضی و بازگشت به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در حال حاضر آزادی کارگران زندانی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: به همین دلیل احتمال دارد که از عصر امروز برگزاری اجتماعات اعتراضی در کارخانه پلی اکریل متوقف شود.

به گفته این کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان، کارگران تنها از طریق «اجماع عمومی» در این خصوص تصمیم نهایی خواهند گرفت.

او تأکید کرد: توقف اجتماعات آرام صنفی به مفهوم منصرف شدن کارگران از خواسته‌های صنفی‌شان نیست.

وی افزود: با این حال کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان صبح امروز نیز در حمایت از همکاران بازداشت شده خود در محوطه کارخانه اجتماع اعتراض آمیز برگزار کردند.

وی با اشاره به گذشت نزدیک به چهار روز از زمان بازداشت چهار کارگر این کارخانه، گفت: بازداشت شدگان نقشی بیش از سایر کارگران در شکل گیری و استمرار این حرکت خودجوش صنفی نداشته‌اند.

به گفته این کارگر در اجتماع امروز نیز که مانند روزهای پیشین هنگام جابجایی نوبت‌های کاری برگزار شد، کارگران کارخانه پلی اکریل خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

این کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان با تاکید براینکه از زمان آغاز اجتماعات اعتراضی دراین واحد تولید تاکنون روند تولید متوقف نشده‌ است، گفت: ما در مجموعه پلی ارکیل با توجه به منافع ملی مطالبات صنفی و قانونی خود را پیگیری می‌کنیم و بنابر این از جانب کارگران هیچ تهدیدی متوجه کارخانه نیست.

گفتنی است در بامداد روز پنجشنبه گذشته چهار نفر از کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان به نام‌های «جواد لطفی»، «عباس حقیقی»، «کیومرثرحیمی» و «احمد صابری» توسط نهادهای نظارتی اصفهان بازداشت شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز