خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا طرح شد:

انتقاد کارگران پلی‌اکریل از خبرگزاری رسمی دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۸

چکیده: این چهار کارگر برای مذاکره با دولت و کارفرما «توسط کارگران» انتخاب شده بودند و جز تلاش برای دستیابی به حقوق صنفی در چارچوب قانون، «جرمی» مرتکب نشده‌اند.

یکی از نمایندگان کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان با انتقاد از نحوه پوشش اخبار آزادی کارگران پلی اکریل در خبرگزاری رسمی دولت، گفت: همکاران بازداشت شده ما توسطخبرگزاری ایرنابه «تحریک کارگران به اعتراض‌های غیر قانونی» متهم شده‌اند در صورتی که این چهار کارگر برای مذاکره با دولت و کارفرما «توسط کارگران» انتخاب شده بودند و جز تلاش برای دستیابی به حقوق صنفی در چارچوب قانون، «جرمی» مرتکب نشده‌اند.

این کارگر که که نخواست نامش فاش شود، با یادآوری اینکه حرکت‌های اعتراضی در کارخانه پلی اکریل نیازی به «تحریک» ندارد، به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد که این نحوه پوشش رسانه‌ای بیشتر به قصد تحقیر و تحریک کارگران پلی اکریل بوده‌ باشد تا با خروج از مسیر قانون، زمینه برخورد با مطالبات صنفی‌شان فراهم شود.

نماینده کارگران پلی‌اکریل در ادامه این گفتگو، پیرامون وضعیت کارگران آزاد شده پلی‌اکریل گفت: حقوق و مزایای قانونی چهار کارگری که در رابطه با اعتراضات اخیر کارخانه پلی اکریل اصفهان به مدت یک هفته بازداشت شده‌ بودند پرداخت می‌شود.

او در این باره افزود: طبق توافقی که میان کارفرمای کارخانه پلی اکریل با کانون شوراهای اسلامی کار استان اصفهان انجام شده است، کارفرمای این واحد تولیدی متعهد شده‌ است که طبق قانون کار، دوران بازداشت هفت روزه چهار کارگر بازداشتی این کارخانه را جزء ساعت کاری آنان محسوب کند.

به گفته نماینده کارگران، طبق توافق مذکور کارگران آزاد شده تا روز یکشنبه هفته آینده از مرخصی با حقوق استفاده خواهند کرد.

«جواد لطفی»، «عباس حقیقی»، «کیومرثرحیمی» و «احمد صابری» چهار کارگر کارخانه پلی اکریل هستند که پیشتر در ارتباط با اعتراض‌های صنفی کارگران این کارخانه به مدت یک هفته از سوی نهادهای نظارتی بازداشت شده بودند. این کارگران سرانجام چهارشنبه گذشته با قرار قانونی و در ازای سپردن فیش حقوقی‌شان آزاد شدند.

نماینده کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان همچنین در خصوص شیوه جدید پیگیری‌ مطابلات صنفی پس از آزادی همکاران‌شان، اعلام کرد: هرچند خواسته‌های صنفی ما هنوز برآورده نشده است اما با توجه به توافقاتی که میان کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان با کارفرما و مسئولان دولتی انجام شده‌ است، برگزاری اجتماعات اعتراضی کارگران پلی اکریل به نشانه حسن نیت تا اطلاع ثانونی متوقف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز