خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در این کارخانه:

حقوق ۵ ماه اخیر کارگران «آفتاب ارومیه» پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۴

چکیده: تعطیلی کارخانه «اروم اسپوتا» در سال گذشته باعثبیکاری ۵۰ کارگر شد. / در واحد دیگر، «آفتاب ارومیه» نیز علاوه بر ۵ ماه تعویق حقوق کارگران، بخش قابل توجهی از حق بیمه آنان نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده به طوری که تامین اجتماعی نیز از تمدید اعتبار دفترچه های درمانی کارگران و خانواده های‌شان خودداری کرده است.

نماینده کارگران کارخانه «آفتاب ارومیه» از تعویق ۵ ماه حقوق بیش از ۵۴ کارگر شاغل در این واحد، به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود، خبر داد.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: تحت مسئولیت صنایع غذایی اسپوتا دو واحد مجزا بنام‌های «اروم اسپوتا» و «آفتاب ارومیه» فعالیت دارند که هر کدام به ترتیب در زمینه تولید کنستانتره میوه و تولید انواع آب میوه و محصولات لبنی فعالیت دارند.

این فعال کارگری با بیان اینکه تعطیلی کارخانه «اروم اسپوتا» در سال گذشته باعثبیکاری ۵۰ کارگر شد، افزود: در واحد دیگر، «آفتاب ارومیه» نیز علاوه بر ۵ ماه تعویق حقوق کارگران، بخش قابل توجهی از حق بیمه آنان نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده به طوری که تامین اجتماعی نیز از تمدید اعتبار دفترچه های درمانی کارگران و خانواده های‌شان خودداری کرده است.

این کارگر با بیان اینکه این واحد هم اکنون تولیدی ندارد در زمینه دلایل متوقف شدن تولید در کارخانه آفتاب ارومیه، گفت: کارفرما به بهانه اینکه پولی برای خرید مواد اولیه و پاکت آبمیوه ندارد تولید را موقتا، متوقف کرده است.

او در این زمینه اضافه کرد: این در حالیاست که زمانی که کارخانه تولید و فروش خوبی دارد، کارفرما با بی‌توجه‌ای به حمعوقات مالی کارگران هیچ تلاشی برای پرداخت آن نمی‌کند ودرپاسخ به اعتراض کارگران می‌گوید، پول نداریم.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران کارخانه آفتاب ارومیه سخن می‌گفت در خاتمه سوءمدیریت را عامل اصلی بحران در این واحد تولیدی دانست و گفت: این کارخانه تولید کننده آب میوه و انواع محصولات لبنی در چند سال گذشته بیش از ۲۰۰ کارگر داشته است که به مرور این کارگران تعدیل یا اخراج شده اند و یا مجبور به ترک کار شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز