خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز هیات تشخیص اداره کار اردکان:

بررسی پرونده اخراج نماینده کارگران چادرملو به بازرسان اداره کار سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۰۸

چکیده: نماینده شرکت آسفالت طوس در این جلسه مدعی شد که طبق توافقی که در زمان انعقاد قرارداد همکاری میان مجتمع معدن سنگ آهن چادرملو با این شرکت پیمانکاری به عمل آمده است، مدیران آسفالت طوس در خصوص فسخ قرارداد و اخراج کارگران به تشخیص مدیریت مجتمع چادرملو عمل خواهند کرد.

عضو انجمن صنفی کارگران آسفالت طوس(پیمانکار معدن سنگ آهن چادرملو) گفت: با نظر هیات تشخیص اداره کار شهرستان اردکان، بازرسان این اداره پرونده اخراج دبیر این تشکل صنفی را بررسی خواهند کرد.

«محسن غنی‌زاده» در تشریح آخرین تحولات پرونده اخراج «بهرام حسنی نژاد» دبیر انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو، به ایلنا گفت: این تصمیم در جلسه‌ای که صبح امروز در هیات تشخیص اداره کار شهرستان اردکان برای بررسی درخواست بازگشت به کار آقای بهرام حسنی نژاد برگزار شده بود، گرفته شد.

به گفته این مقام صنفی، در جلسه امروز مسئولان شرکت آسفالت طوس اعلام کرده‌اند اخراج آقای حسنی نژاد با نظر مدیریت مجتمع معدن سنگ آهن چادرملو صورت گرفته است و شرکت پیمانکاری در این اخراج نقشی نداشته‌ است.

وی ادامه داد: نماینده شرکت آسفالت طوس در این جلسه مدعی شد که طبق توافقی که در زمان انعقاد قرارداد همکاری میان مجتمع معدن سنگ آهن چادرملو با این شرکت پیمانکاری به عمل آمده است، مدیران آسفالت طوس در خصوص فسخ قرارداد و اخراج کارگران به تشخیص مدیریت مجتمع چادرملو عمل خواهند کرد.

غنی‌زاده بایادآوری اینکه قرارداد استخدامی آقای بهرام حسنی نژاد با شرکت آسفالت طوس تا آخر سال جاری دارای اعتبار است، افزود: طبق قانون نمی‌توان بدون علت پیش از اتمام مهلت قرارداد با کارگری تسویه حساب نهایی کرد.

این کارگر پیمانی معدن چادرملو گفت: در نتیجه این اظهارات پیمانکار نیروی انسانی، هیات تشخیص اداره کار شهرستان اردکان تصمیم گرفت تا از طریق اعزام بازرس در مورد اخراج آقای بهرام حسنی نژاد تحقیق کند.

گفتنی است به دنبال اخراج بهرام حسنی‌نژاد، دبیر انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس(پیمانکار نیروی کار معدن چادرملو)، حدود ۸۰۰ نفر از کارگران این شرکت که به عنوان نیروی پیمانی در معدن چادرملو مشغول کار بودند حرکت‌های اعتراضی خود را از تاریخ پنجم آذرماه سال جاری آغاز کردند.

این اقدام اعتراضی سرانجام در تاریخ ۱۹ آذرماه با وعده مسئولان اداره کار اردکان به نمایندگان کارگران معدن چادرملو مبنی بر بررسی خارج از نوبت موضوع اخراج نماینده صنفی‌شان، و همچنین تعیین ساز و کار بررسی و تحقق سایر مطالبات صنفی کارگران خاتمه یافت و کارگران به کار خود بازگشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز