خبرگزاری کار ایران

با وجود اعتراض جمعی از کارگران:

شورای اسلامی کار شرکت واحد بازگشایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۸

چکیده: از چند روز پیش با دستور سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مقدمات مربوط به برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در مناطق مختلف شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از سرگرفته شده است.

یک فعال صنفی کارگری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از لغو دستور توقف برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار و بازگشایی دفاتر بسته شده این تشکل رسمی کارگری در مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داد.

«وحید فریدونی» از فعالان مستقل کارگری در شرکت واحر، با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: از چند روز پیش با دستور سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مقدمات مربوط به برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در مناطق مختلف شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از سرگرفته شده است.

این فعال صنفی افزود: عوامل مدیریت شرکت واحد در مقام کارفرما در حالی سرگرم فراهم کردن مقدمات مربوط به برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در این مجموعه هستند که پیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور توقف برگزاری این انتخابات را داده بود و بر این اساس از مدتی پیش دفاتر این تشکل رسمی کارگری در مجموعه شرکت واحد بسته و اعضای آن به شغل سازمانی خود بازگشته بودند.

وی بابیان اینکه وزارت کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استناد شکایت بیش از ۱۳۰ کارگر دستور توقف برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در مجموعه شرکت واحد را صادر کرده بود، یادآور شد: کارگران معترض، مدعی بودند که عوامل کارفرما به شرایط پیش بینی شده در قانون مربوط به تشکیل شوراهای اسلامی کار توجه نکرده و از این بابت مرتکب تخلف شده‌اند.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بدون توجه دستور مقامات وزارتخانه با ادامه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار موافقت کرده‌اند، گفت: به باور کارگران معترض چون در تشکیل مجمع عمومی انتخابات شرایط پیش بینی شده قانونی و دستور کار مجمع عمل نشده است، نتیجه این انتخابات نمی تواند مرود تایید آنها باشد.

این راننده شرکت واحد همچنین بایادآوری اینکه در پی مراجعه کارگران معترض به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولان ارشد این وزارتخانه ضمن صدور دستور توقف این انتخابات جلسات مشترکی با حضور آقای دلاور نظری مسئول ارشد اداره تشکل های کارگری و کارفرمایی وزارتخانه، مدیران سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و نمایندگان معترضین تشکیل دادند.

وی افزود: در آخرین جلسه که روز یکشنبه گذشته در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مسئولان اداره کل کار استان تهران از معرتضان خواستند تا برای ادامه رسیدگی، مستندات و شکایات خود را در اختیار این اداره کل قرار دهند اما چون نمایندگان معترض زیر بار نرفتند قرار شد تا مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بررسی مستندات طرفین به این موضوع رسیدگی کنند.

فریدونی با بیان اینکه از آنجا که تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار شرکت واحد نمی‌تواند بدون اطلاع بازرسان و ماموران اداره کار و رفاه اجتماعی استان تهران صورت گرفته باشد بنابراین از نظر کارگران معترض شرکت واحد، اداره کار استان تهران نمی تواند مرجع بی‌طرفی برای رسیدگی به این اعتراض‌ها باشد.

این فعال صنفی گفت: حداقل سه روز از برگزاری آخرین جلسه مشترک در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گذرد و پیگیری‌های انجام شده نشان می‌دهد که هنوز مسئولان اداره کار استان تهران حاضر نشدند تا مستندات خود را برای رسیدگی در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز