خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در مقابل وزارت کار رخ داد:

تجمع جمعی از کارگران شرکت واحد در اعتراض به برگزاری مقدمات انتخابات شورا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۰۹

چکیده: در حالی که به گفته یکی از اعضای شورای اسلامی کار شرکت واحد، برگزاری انتخابات مربوط به این تشکل کارگری تا نیمه بهمن‌ماه خاتمه می یابد، صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد بار دیگر در اعتراض به نحوه برگزاری مقدمات برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار این واحد خدماتی در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

در حالی که به گفته یکی از اعضای شورای اسلامی کار شرکت واحد، برگزاری انتخابات مربوط به این تشکل کارگری تا نیمه بهمن‌ماه خاتمه می یابد، صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد بار دیگر در اعتراض به نحوه برگزاری مقدمات برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار این واحد خدماتی در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

«رحیم عباسی» یکی از اعضای عضو شوراهای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به خبرنگار ایلنا گفت: انتخابات مربوط به شوراهای اسلامی کار مناطق و سامانه‌های این مجموعه خدماتی از ابتدا تا نیمه بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام کارگری در شرکت واحد، با پیگیری‌های که توسط آقای «یحی عظیمی» مشاور مدیرعامل شرکت واحد و نماینده کارفرما در شوراهای اسلامی کار این مجموعه انجام شد، روند برگزاری انتخابات این تشکل کارگری از سر گرفته شده است.

وی افزود: در همین راستا مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته آزمون کتبی مربوط به تایید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی کار در مناطق و سامانه‌های مختلف شرکت واحد را برگزار کرده‌اند.

این اظهارات در حالی است که آقای رحیم عباسی پیش از این در نخستین روز از ماه جاری از توقف روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار، بسته شدن دفاتر این تشکل در مناطق و سامانه‌های کار شرت واحد به دلیل ثبت شکایت‌برخی کارگران شرکت واحد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده بود.

به گفته این عضور شورای اسلامی کار شرکت واحد، باپیگیری‌های آقای نماینده کارفرما، در نهایت اداره کار استان تهران این شکایت‌ها را وارد ندانست و در نتیجه روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار در شرکت واحد از سر گرفته شد.

اعتراض جمعی از کارگران

این اظهارات در حالی از سوی عضو شورای اسلامی کار شرکت واحد تهران مطرح می‌شود که صبح امروز بار دیگر گروهی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تجمع در محوطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به از سر گیری روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار این مجموعه اعتراض کردند.

بنا بر ادعای این کارگران، مدیریت شرکت واحد در مقام کارفرما از ابتدای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار در مناطق و سامانه‌های مختلف شرکت واحد، مرتکب تخلفاتی در خصوص تشکیل و برگزاری نمایشی مجمع عمومی کارکنان با حضور افراد سوری و انجام ندان دستورات از پیش مشخص شده این مجامع شده‌است.

معترضان که معتقدند بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدا در جریان این تخلفات بوده‌اند، خواهان ورود جدی مسئولان ارشد وزارت کار و به ویژه سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای ابطال روند برگزاری این انتخابات هستند.

معترضان همچنین با یادآوری اینکه در پی مراجعه آنها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولان این وزارت خانه دستور توقف برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار در مناطق مختلف شرکت واحد را صادر کرد، افزودند: پس از یک وقفه کوتاه مسئولان سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران این دستور توقف وزارت کار را نادیده گرفته و هم اکنون با همکاری مدیریت شرکت واحد روند برگزاری این انتخابات را پیگیری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز