خبرگزاری کار ایران

توضیحات ایمیدرو پیرامون تعطیلی معدن البرز غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۱۱

چکیده: موضوع انحلال شرکت زغالسنگ البرز غربی با توجه به اتمام ذخایر این معدن و غیر اقتصادی بودن ادامه فعالیت آن انجام می‌شود.

در پی انتشار خبری تحت عنوان «با تصمیم دولت؛ ۴۲۵ کارگر معدن البرز غربی بیکار می‌شوند» روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران توضیحاتی را به ایلنا ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است: موضوع انحلال شرکت زغالسنگ البرز غربی با توجه به اتمام ذخایر این معدن و غیر اقتصادی بودن ادامه فعالیت آن موصب و سازمان خصوصی نیز از زمان ابلاغ این مصوبه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) را مکلف به اجرای آن ظرف مدت یک ماه با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت دادگستری، خصوصی سازی، اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان ایمیدرو، نموده است.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

در بخشی از خبر مذبور به تصمیم وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت و شرکت ملی فولاد ایران بر انحلال شرکت زغالسنگ البرز غربی اشاره داشته است که یادآور می‌شود که واگذاری وانحلال جزء‌اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌باشد و این گونه تصمیمات در هیات واگذاری خصوصی سازی اتخاذ می‌شود.
با توجه به مصوبه شماره ۱۵۶۰۰۱ مورخ ۲۰/۹ / ۹۲ هیات واگذاری به اطلاع می‌رساند که براساس مفاد بند ۷ مصوبه فوق، موضوع انحلال شرکت زغالسنگ البرز غربی با توجه به اتمام ذخایر این معدن وغیر اقتصادی بودن ادامه فعالیت آن موصب و سازمان خصوصی نیز از زمان ابلاغ این مصوبه، سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) را مکلف به اجرای آن ظرف مدت یک ماه با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت دادگستری، خصوصی سازی، اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان ایمیدرو، نموده است.
شایان ذکر است در خصوص احقاق حقوق قانونی کارگران شاغل در شرکت فوق الاشعار، سازمان ایمیدرو خودراموظف و متعهد به پیگیری وصول کلیه مطالبات آن‌ها دانسته و بدیهی است که دراین خصوص از هیچ کوشش واقدامی دریغ نخواهد کرد.
یعقوب مشفق
سرپرست روابط عمومی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز