خبرگزاری کار ایران

پرداخت حقوق ۲۲۰ کارگر «آجر جیل» ۸ ماه به تعویق افتاده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۷۴

چکیده: کارگران این کارخانه ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند. / بعد از گذشت ۸ ماه از تعطیلی کارخانه هنوز مستمری بیمه بیکاری این کارگران برقرار نشده است.

نماینده کارگران کارخانه «آجر جیل» در اهواز از تعطیلی و تعویق ۸ ماه حقوق بیش از ۲۲۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: با وجود آنکه کارگران در ۸ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، شامل سبد کالای حمایتی دولت نیز نمی‌شوند.

«رحیم باوی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارخانه آجر جیل به دلیل اختلافات داخلی سهام داران از خردادماه سال جاری تعطیل اعلام شده و ۲۲۰ کارگر آن بیکار شده‌اند.

او با اشاره اینکه کارگران این کارخانه ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند، در خصوص مستمری بیمه بیکاری کارگران گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۸ ماه از تعطیلی کارخانه هنوز مستمری بیمه بیکاری این کارگران برقرار نشده است.

این کارگر افزود: علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به ۸ ماه تاخیر در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است که طبعا باعثایجاد فاصله در سوابق بیمه‌ای کارگران شده است و در آینده بازنشستگی آنان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نماینده کارگران کارخانه آجر جیل یکی از دلایل افزایش مشکلات کارخانه را ناشی از بدهی‌های سنگین مالی این واحد به تامین اجتماعی، دارایی و ادارات گاز و برق دانست و گفت: با وجود آنکه کارگران برای حل مشکل خود به ارگان‌های مختلفی مراجعه کرده‌اند اما پیگیری‌های آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

تعطیلی کارخانه به دلیل اختلافات سه شریک

در این زمینه «عبداازهرا برومی» یک از سه سهام دار کارخانه آجر جیل، خبر تاخیر در پرداخت حقوق کارگران و تعطیلی کارخانه آجر جیل را تایید کرد.

او گفت که مشکلاتی که به تعطیلی کارخانه منجر شده، به دلیل تلاش سایر سهام‌داران برای جایگزین کردن مدیری دیگر به جای او بوده است.

او با بیان اینکه سهم هر یک از سه شریک این کارخانه ۳۳ درصد است، افزود: تغییر مدیریت کارخانه از سال ۹۰ به یکی دیگر از سهام داران باعثشد مشکلات مالی کارخانه آجر جیل به دلیل آنچه او «سیاست گذاری‌های غلط در نحوه تولید» ذکر کرده افزایش پیدا کند بطوری که کارخانه دیگر توان پرداخت حقوق کارگران را نداشت.

این کارفرما با بیان اینکه کارگران از تیر ماه سال جاری بیکار هستند و هنوز با آنان تسویه حساب نشده است، اظهار داشت: علاوه بر تعویق حقوق کارگران از خرداد ماه سال جاری، عیدی سال ۹۱، حق مرخصی و سایر مزایای قانونی کارگران پرداخت نشده است.

برومی در بخش دیگری از سخنانش در مورد بدهی‌های کارخانه آجر جیل به تامین اجتماعی وسایر نهاد‌های دولتی گفت: مجموع بدهی کارخانه آجر جیل به تامین اجتماعی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است و به سایر ادارات همانند اداره گاز ۳۰۰ میلیون و به اداره برق ۷۰ میلیون تومان بدهی دارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه احیا این کارخانه و بازگشت به کار کارگران در صورت توافق شرکا برای ادامه کار وت ولید میسر است، از مسئولان استانی بویژه کمیته اشتغال استان خوزستان خواست برای مرتفع کردن مشکلات کارخانه و کارگرانش پیش قدم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز